Logo jaguar mobile

LIGHTWEIGHT E-TYPE

Lightweight E-type

Έξι ολοκαίνουριες Jaguar Lightweight E-type κατασκευάστηκαν σχολαστικά από εξειδικευμένους μηχανικούς, υπογραμμίζοντας την ικανότητα και την εμπειρία του νέου τμήματος αποκατάστασης κληρονομιάς της Jaguar.

Αυτές οι προηγμένες για την εποχή τους «Special GT» E-Type, κατασκευάστηκαν αρχικά το 1963 με αμαξώματα εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο, για να επιτυγχάνουν καλύτερες επιδόσεις. Όμως μόλις 12 από τις προβλεπόμενες 18, κατασκευάστηκαν. Οι έξι ολοκαίνουργιες Lightweight E-type που σήμερα ολοκληρώνουν τον προβλεπόμενο αριθμό, πενήντα χρόνια μετά, φέρουν τους αριθμούς πλαισίου των αυτοκινήτων που δεν κατασκευάστηκαν τότε.

Το πρωτότυπο αυτών των νέων Lightweight E-type έχει ήδη κατασκευαστεί και υπόκεινται σε δοκιμαστική περίοδο 15 ημερών στις εγκαταστάσεις δοκιμών της Jaguar Land Rover στο Gaydon, ώστε να αναδειχθούν τα δυναμικά του χαρακτηριστικά και να επιτευχθούν οι ιδανικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση.

Για να δημιουργηθούν οι E-type, κάθε εξάρτημα και πάνελ έπρεπε να σαρωθεί καταλεπτώς και να αναδημιουργηθεί, πριν συναρμολογηθεί στο εργοστάσιο της Browns Lane. Λίγα μέτρα από εκεί κατασκευάστηκαν τα αρχέτυπα.

Το βασικό συστατικό της Lightweight E-type είναι το αμάξωμα αλουμινίου. Το υλικό αυτό αντικατέστησε τον χάλυβα της Ε-Type παραγωγής, στην αναζήτηση για μείωση του βάρους, περίπου 114 kg (205 lb) λιγότερα σε σύγκριση με την έκδοση δρόμου.

Παρά τη διαφορά των 50 χρόνων, η αλουμινένια κατασκευή των έξι νέων Lightweight δίνει άμεση συνάφεια με την τρέχουσα σειρά Jaguar, τις XE, XJ και F-TYPE, οι οποίες κατασκευάζονται επίσης με πλαίσια αλουμινίου για τον ίδιο ακριβώς λόγο, κάτω από αυστηρά πρότυπα. Στην πραγματικότητα, η Jaguar είναι σήμερα ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων με πλαίσια αλουμινίου στον κόσμο και η εταιρεία έχει ασυναγώνιστη εμπειρία στο, σχετικά καινούργιο πεδίο, της εφαρμογής τεχνολογίας αλουμινίου, στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.

Η Lightweight E-type εφοδιάζεται από μια ιδιαίτερα εξελιγμένη έκδοση του εξακύλινδρου σε σειρά κινητήρα της Jaguar ΧΚ, με διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής που παίρνουν κίνηση από καδένα και αλουμινένια κυλινδροκεφαλή με ημισφαιρικούς θαλάμους καύσης: ήταν ακόμα αρκετά προηγμένος το 1963, παρόλο που είχε κάνει την πρώτη του εμφάνιση στην XK 120, πίσω στο 1948. Ήταν ο ίδιος κινητήρας που έδινε κίνηση στις C & D-Type, οι οποίες κέρδισαν πέντε φορές το Le Mans τη δεκαετία του 1950. Ένας γεννημένος νικητής και η ίδια, η Lightweight E-Type, έχει τύχει παγκοσμίου φήμης και είναι ιδιαιτέρως περιζήτητη, παρά τη μικρή της αγωνιστική καριέρα.

Οι έξι νέες Lightweight E-Type είναι αυτοκίνητα με ομολογκασιόν από τη FIA, φτιαγμένα για να λαβαίνουν μέρος σε ιστορικούς αγώνες.

Κατά την αναδημιουργία των Lightweight E-Type, το τμήμα αποκατάστασης κληρονομιάς της Jaguar είχε στη διάθεσή του τις εξαιρετικές δεξιότητες και την εμπειρία πολλών ταλαντούχων μηχανικών και τεχνικών που εργάζονται ήδη σε διάφορους τομείς εντός της Jaguar και τώρα είναι αφοσιωμένοι σε αυτό το έργο.

Έξι εκλεκτοί πελάτες θα γίνουν, ο καθένας εξ’ αυτών, ιδιοκτήτες ενός από τα σπανιότερα πράγματα, μιας ολοκαίνουριας, χειροποίητης Lightweight E-Type, κατασκευασμένης στη Browns Lane, η οποία είναι εξίσου ποθητή με τις πρωτότυπες.