Η ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΓΚΑΜΑ ΤΗΣ JAGUAR ΜΕ ΚΙΝΗΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

Οι πιο όμορφοι δρόμου της Ουαλίας ήταν το τέλειο περιβάλλον για το test drive των πέντε αυτοκινήτων που αποτελούν την γκάμα των αυτοκινήτων με κίνηση σε όλους του τροχούς- XJ, XF, F‑TYPE, XE και F‑PACE

Η Ουαλία είναι ο παράδεισος του οδηγού. Η κίνηση είναι αραιή στο Εθνικό Πάρκο Snowdonia, το τοπίο εκπληκτικό και οι δρόμοι συναγωνίζονται τους καλύτερους στον κόσμο. Συνδυάστε τις δύσκολες στροφές τους με τον απρόβλεπτο καιρό και έχετε το τέλειο έδαφος για να βάλετε το σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς (AWD) σε δοκιμασία.



Όλες οι Jaguar παρέχουν τώρα το σύστημα AWD στον προαιρετικό εξοπλισμό – τα μοντέλα XE, XF, XJ, F‑PACE και F‑TYPE καλύπτοντας από τους οικονομικούς πετρελαιοκινητήρες 2,0 λίτρων έως τους βενζινοκινητήρες των αυτοκινήτων σπορ υψηλών επιδόσεων.

Η λιμουζίνα XJ ήταν η πρώτη από τη σημερινή γκάμα της Jaguar που προσέφερε σύστημα AWD και αποδεικνύεται καταπραϋντικός σύντροφος στο μεγάλο ταξίδι από το Λονδίνο στη Νότια Ουαλία. Κατά την πορεία, απλά δεν έχεις ιδέα ότι το AWD κάνει θαύματα και αυτός είναι ακριβώς ο στόχος. Οι μηχανικοί της Jaguar στόχευαν να συνδυάσουν την καθαρότητα ενός σπορ αυτοκινήτου με κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD) με την πρόσθετη ασφάλεια του AWD. Για το λόγο αυτό, στην κανονική οδήγηση, η XJ έχει κυρίως την μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς (RWD). Μόνο όταν οι δρόμοι αρχίζουν να αποκτούν στροφές ή όταν επιταχύνετε πιο ζωηρά από επιφάνειες με λίγη ελκτική πρόσφυση, το σύστημα αρχίζει να διοχετεύει ελαφρώς ισχύ προς τους μπροστινούς τροχούς. Αυτό σημαίνει ότι ανταλλάσσετε την ολίσθηση των τροχών υπό πιο ακραίες συνθήκες για μια πιο ήρεμη διαδικασία πράγμα που κάνει ένα μεγάλο πολυτελές αυτοκίνητο όπως είναι η XJ ακόμα πιο εκλεπτυσμένο.

Η XE είναι το μικρό διαστάσεων σεντάν υψηλής επιπέδου που πρωτοπαρουσίασε τη νέα εξελιγμένη ελαφριά αρχιτεκτονική αλουμινίου και το σύστημα AWD είναι τώρα διαθέσιμο στα μοντέλα και με πετρελαιοκινητήρες και με βενζινοκινητήρες (ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή αγοράς). Όπως το σύστημα της XJ, το σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς (AWD) είναι πλήρως μεταβλητό, αλλά η XE έχει κατά 90% την κίνηση στους πίσω τροχούς υπό κανονικές συνθήκες και χρησιμοποιεί το σύστημα Intelligent Driveline Dynamics (IDD) για να μεταβάλλει συνεχώς την κατανομή ροπής μεταξύ των δύο αξόνων.

Το IDD αναπτύχθηκε αρχικά για να διατηρεί τα σπορτίφ χαρακτηριστικά της F‑TYPE με την κίνηση σε όλους τους τροχούς και συντονίζει με ομαλό τρόπο της αποκρίσεις από τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας. Από στάση μπορεί να μεταχθεί από λειτουργία μετάδοσης κίνησης στους πίσω τροχούς σε λειτουργία μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς σε μόλις 165 χιλιοστά του δευτερολέπτου ή σε μόλις 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου όταν το αυτοκίνητο κινείται. Δεν αντιδρά απλώς στην ολίσθηση, την αναμένει χάρη στους αισθητήρες που μετρούν τα σήματα εισόδου από το γκάζι και το σύστημα διεύθυνσης.

yt:Ny9yFHt5pxE
Η μετάδοση κίνησης σε όλους τους τροχούς είναι ασφαλέστερη όχι μόνο σε δύσκολες συνθήκες, αλλά σου παρέχει σιγουριά ανεξάρτητα από τον καιρό.

Όταν η ολίσθηση των τροχών γίνει αναπόφευκτη. το σύστημα μεταφέρει προληπτικά περισσότερο από το 90% της ροπής του κινητήρα από τους πίσω στους μπροστινούς τροχούς ώστε να παρέχει τη βέλτιστη ελκτική πρόσφυση.

Είναι ένας δραστικός συνδυασμός, που φέρνει πρόσθετη ηρεμία στην διάσημη ευελιξία της XE, χωρίς να μειώνει τη διασκέδαση του οδηγού και αξιοποιώντας την ισχύ εύκολα.

Η XF αξιοποιεί τη συνταγή της XE, με το ίδιο σύστημα AWD, μια οδηγική εμπειρία που μπορεί να ενθουσιάσει και να καθησυχάσει σε ίσες δόσεις και με επιπλέον χώρο και πολυτέλεια. Ο οικονομικός πετρελαιοκινητήρας 2,0 λίτρων είναι ένας κινητήρας με 180 PS ισχύος που έχει σπιρτάδα και τραβάει ζωηρά από τις πιο χαμηλές στροφές.

Και πάλι, μόλις που αντιλαμβάνεσαι τις παρεμβάσεις του AWD του - απλά αντιληφθείτε ότι μπορείτε να πατήσετε το γκάζι πιο πολύ και νωρίτερα στη στροφή. Είναι ασφαλέστερη όχι μόνο σε δύσκολες συνθήκες, σου παρέχει περισσότερη σιγουριά ανεξάρτητα από τον καιρό. Όπως στην XE, έτσι και στην XF το σύστημα AWD μένει κατά το 90% σε λειτουργία μετάδοσης της κίνησης στους πίσω τροχούς υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης. Αλλά υπάρχει μια εξαίρεση στο σύστημα IDD της Jaguar που οι ανταγωνιστές απλά δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν με κάτι ανάλογο: το σύστημα ανιχνεύει πότε πρόκειται να χάσετε την πρόσφυση κατά την οδήγηση και προληπτικά προετοιμάζεται για να μεταδώσει περισσότερη πρόσφυση στους μπροστινούς τροχούς, πράγμα χρήσιμο σε γρήγορους δρόμους με επάλληλες στροφές. Μειώνει επίσης τον χρόνο επιτάχυνσης 0-100 km/h στα περισσότερα μοντέλα και κάνει την διαδικασία επιτάχυνσης κατά την είσοδο σε δρόμο με κίνηση ασφαλέστερη επειδή το φορτίο το μοιράζονται και τα τέσσερα ελαστικά.

Η τελευταία προσθήκη στη γκάμα της Jaguar, η F‑PACE, αντιπροσωπεύει νέα εδάφη για την εταιρεία. Αλλά είναι κατασκευασμένη με τα ίδια δομικά στοιχεία αλουμινίου και το σύστημα AWD όπως τα μοντέλα της XE και της XF, και η Jaguar στην ουσία διαπρέπει και στον εντυπωσιακό σχεδιασμός και στο σύστημα μετάδοσης της κίνησης.

Αν και έχετε ορατότητα πλήρους ελέγχου του δρόμου μπροστά σας, κάθεστε σχετικά χαμηλά στο κόκπιτ, κρατώντας ένα τιμόνι που είναι μικρό και εύχρηστο. Οι μπροστινοί τροχοί μπαίνουν στις στροφές με ακρίβεια ανάλογη σπορ αυτοκινήτου, το σύστημα διεύθυνσης έχει τέλεια απόκριση και είναι όμορφα ζυγισμένο και όλα αυτά ενώ η ανάρτηση ισορροπεί την φινετσάτη οδηγική συμπεριφορά με ελαστική άνεση. Οι χώροι στο πίσω μέρος είναι τέλειοι και ο κορυφαίος στην κατηγορία χώρος αποσκευών είναι τεράστιος, με ευελιξία και εύκολα προσβάσιμος από τη μεγάλη πίσω πόρτα.

«ΤΟ AWD ΚΡΑΤΑ ΓΕΡΑ ΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΕΙΤΕ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΤΕ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Ή ΣΑΡΩΝΕΤΕ ΕΝΑΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΕΝΟ ΔΡΟΜΟ.»

Το AWD διατίθεται με τις παραλλαγές με τετρακύλινδρους και εξακύλινδρους κινητήρες του F‑PACE και είναι στον βασικό εξοπλισμό του δικού μας μοντέλου. Και πάλι, η αίσθηση της μετάδοσης της κίνησης στους πίσω τροχούς (RWD) αλλά επιταχύνετε σε μια μακριά, καμπύλη και η ισχύς μεταφέρεται ομαλά προς τους εμπρός τροχούς, βοηθώντας την F‑PACE να περάσει σαρώνοντας τις στροφές με τέλεια άνεση. Είναι ένας γρήγορος, ασφαλής και απίστευτα απολαυστικός τρόπος να ταξιδεύει κάποιος περνώντας από τους δύσκολους δρόμους της Ουαλίας.

Η F‑PACE παρέχει και δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, αλλά είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι το AWD δεν είναι όρος που μπορεί να χρησιμοποιείται πλήρως εναλλακτικά με τη μετάδοση της κίνησης τους τέσσερις τροχούς (4WD). Η τετρακίνηση (4WD) είναι συνήθως κρατημένη για ανθρώπους που κάνουν σοβαρή κίνηση εκτός δρόμου, μοιράζει την ισχύ εξίσου και στους τέσσερις τροχούς και παρέχει πολύ κοντές σχέσεις με δυνατότητα επιλογής από τον οδηγό.

Η μετάδοση κίνησης σε όλους τους τροχούς (AWD) είναι πιο εκλεπτυσμένη και εξελιγμένη, μεταφέροντας ενεργά ισχύ από τους πίσω στους εμπρός τροχούς σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και η ευκολία προσαρμογής της ταιριάζει περισσότερο στις υψηλότερες ταχύτητες που διαχειρίζονται τα αυτοκίνητα δρόμου. Η αυξημένη απόσταση της F‑PACE από το έδαφος, το AWD και το σύστημα Προσαρμοσμένης απόκρισης στο έδαφος (Adaptive Surface Response) – που προσαρμόζουν αυτόματα τη λειτουργία του συστήματος παραγωγής και μετάδοσης της κίνησης στις συνθήκες – συνδυάζονται ώστε να παρέχουν δυνατότητες που υπερβαίνουν τις ανάγκες στις περισσότερες περιπτώσεις.

Όταν πράγματι κινηθείτε εκτός δρόμου, τα ελαστικά βυθίζονται στην μαλακή, βαλτώδη επιφάνεια και μετά βρίσκουν γρήγορα πρόσφυση. Υπάρχουν βαθιά αυλακώματα τροχών και μικροί βράχοι που πέφτουν από τη σαθρή κορυφή που βρίσκεται πιο ψηλά, αλλά η F‑PACE τα καταπίνει όλα καθώς κινείται, αντιμετωπίζοντας στωικά εδάφη που θα μπέρδευαν τα περισσότερα αυτοκίνητα. Παρκαρισμένος στην κορυφή, αισθάνεσαι σαν ατρόμητος εξερευνητής, εξετάζοντας έναν θαυμάσιο δρόμο που απλώνεται μακριά σαν κορδόνι παπουτσιού ριγμένο στο τοπίο. Ένας δρόμος που μοιάζει να έχει φτιαχτεί για το πιο σπορτίφ αυτοκίνητο της Jaguar: την F‑TYPE.

Η F‑TYPE R Coupé V8 είναι ένα υπερτροφοδοτούμενο διθέσιο με κινητήρα που αποδίδει 550 PS. Ακόμα και με προδιαγραφές RWD, είναι σοβαρά γρήγορη αλλά το AWD αφήνει την R Coupé να επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα. Παρά την συγκλονιστική επίδοση του αυτοκινήτου, βρίσκετε γρήγορα τον ρυθμό. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και στητή και κάθε απόκριση – από τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, το τιμόνι, τα φρένα από ανθρακονήματα και κεραμικά υλικά – είναι στιγμιαία. Και ο ήχος από τις τετραπλές εξατμίσεις του R είναι ουράνιος, όλο μεταξένια γουργουρητά στις χαμηλές στροφές και βροντερά κροταλίσματα και σκασίματα στο πάτημα του γκαζιού.

Όλα αυτά δημιουργούν μια αίσθηση σύνδεσης μεταξύ του αυτοκινήτου και του οδηγού που απλά κορυφώνεται καθώς το AWD γαντζώνει την επιφάνεια, μεγιστοποιώντας την πρόσφυση είτε επιταχύνετε από στάση ή σαρώνετε έναν εγκαταλελειμμένο δρόμο. Η F‑TYPE R με AWD φαίνεται να είναι ο τέλειος τρόπος να απολαύσει κάποιος αυτούς τους επικούς δρόμους. Αλλά η Jaguar μόλις προχώρησε ένα βήμα παρακάτω και δημιούργησε τη συγκλονιστική νέα F‑TYPE SVR με AWD, την ταχύτερη, ισχυρότερη έκδοσή της μέχρι τώρα.

Το σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς της XE είναι πλήρως μεταβαλλόμενο αλλά λειτουργεί κατά 90% με μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς.

Η F‑TYPE SVR είναι η ταχύτερη, ισχυρότερη σειρά παραγωγής που κατασκεύασε ποτέ η Jaguar, η απόλυτη έκφραση της τεχνολογίας AWD της Jaguar. Ενώ βρίσκεστε καθισμένος χαμηλά στα ειδικά σπορ καθίσματα, δεν μπορεί παρά να παρατηρήσετε τη διαφορά του εσωτερικό του SVR με το μοναδικό μοτίβο καπιτονέ ρόμβων από δέρμα Jet Black και τις ραφές που κάνουν αντίθεση και το απτό suedecloth που είναι τυλιγμένο γύρω από το ταμπλό των οργάνων και την κεντρική κονσόλα. Πιέστε το κουμπί εκκίνησης και ακούστε τον κινητήρα V8 με τους 575 PS ισχύος να ελευθερώνεται μέσα από την εξάτμιση από τιτάνιο και Inconel· είναι απίστευτο αλλά ζυγίζει 16 kg λιγότερο από το κανονικό σύστημα και ακούγεται σαν καταιγίδα σε μπουκάλι. Ακόμα και πριν ξεκινήσετε, το SVR σας ανεβάζει τους σφυγμούς.

Όλα αυτά είναι δουλειά του τμήματος ειδικών αυτοκινήτων, που είναι το εσωτερικό τμήμα που έχει ως αρμοδιότητα να πηγαίνει το καλύτερο, ένα βήμα παρακάτω. Χρησιμοποιώντας την F‑TYPE R ως αφετηρία, το τμήμα SVO έκανε την F‑TYPE SVR ταχύτερη, ελαφρότερη, πιο ελκυστική για να την οδηγήσει κάποιος και ακόμα πιο θεαματική οπτικά. Το αποτέλεσμα είναι ένα supercar παντός καιρού που κάνει τα κεφάλια να στρέφονται όταν είναι ακίνητο, επιταχύνει από 0-100 km/h σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα και συνεχίζει μέχρι την τελική ταχύτητα των 322 km/h για το κουπέ (314 km/h για το convertible).

Οι ξεχωριστές σχεδιαστικές πινελιές περιλαμβάνουν νέο εμπρός προφυλακτήρα με πιο μεγάλες εισαγωγές αέρα, ελκυστικές θυρίδες στο καπό, επανασχεδιασμένη πίσω αεροτομή από ανθρακονήματα και μοναδικά σχέδια για τις σφυρήλατες ζάντες των 20 ιντσών. Δεν υπάρχει τίποτα επιφανειακό: οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα βελτιώνουν την ψύξη· η κινητή αεροτομή συνδυάζει όπως στα αγωνιστικά αυτοκίνητα το επίπεδο πάτωμα και την πίσω εξαγωγή για να ενισχύσει την αεροδυναμική απόδοση. Οι νέες ζάντες αλουμινίου είναι κατά 13.8 kg ελαφρύτερες και έχουν ειδικά ελαστικά κατά 10 mm πιο φαρδιά από την F‑TYPE R, ώστε να ενισχύεται η πρόσφυση και η απόκριση.

Πιο βαθιά, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας V8 έχει κερδίσει 25 PS, η συνεχώς μεταβαλλόμενη ανάρτηση είναι πιο σκληρή για βελτίωση του ελέγχου και το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο είναι ακόμα ποιο άμεσο στη λειτουργία του. Ένα κρίσιμο σημείο, το λογισμικό Intelligent Driveline Dynamics (IDD) του συστήματος AWD έχει ανασχεδιαστεί ώστε να παρέχει ακόμα πιο δυναμική εμπειρία.

Τραβήξτε τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου Quickshift στη θέση Drive, ξεκινήστε και θα παρατηρήσετε τον τρόπο με τον οποίο η ανάρτηση του SVR συνδυάζει τώρα την ενδοτική ελαστικότητα της F‑TYPE με καλύτερο έλεγχο· η αίσθηση μέσω του τιμονιού του SVR είναι αισθητά πιο σφικτή. παρέχοντας πρόσθετη σύνδεση με την επιφάνεια του δρόμου.

Το ταχύτερο σπορ αυτοκίνητο όλων των εποχών, η F‑TYPE SVR ηγείται κατάλληλα δίνοντας το παράδειγμα σε αυτή την ομαδική δοκιμή με σύστημα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς με τις XE, XF, F‑PACE και XJ να ακολουθούν από κοντά.

Ανεβάστε τον ρυθμό, οδηγήστε το SVR σε μερικές στροφές και αισθανθείτε την πρόσθετη σαφήνεια από τα φαρδύτερα ελαστικά· το σπορ αυτοκίνητο φαίνεται κολλημένο στη γραμμή του και η εμπιστοσύνη αναπτύσσεται γρήγορα. Επιταχύνετε και το SVR συσπειρώνεται προς τα κάτω, με τα ελαστικά του να μεταφέρουν το τεράστιο κτύπημα επιδόσεων στον δρόμο, με την πίεση στην πλάτη σας να σας θυμίζει αυτοκίνητο με την κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ η ταχύτητα που ανεβαίνει γρήγορα προδίδει τη μαγική δουλειά του AWD. Καθώς βγαίνετε από τις στροφές, μπορείτε να αισθανθείτε τη μεγάλη ανυπομονησία του V8· ένα τράβηγμα στα αποκλειστικά paddle από αλουμίνιο στέλνει εύστοχα βολές για στιγμιαία ανεβάσματα, και θα πρέπει λογικά να φέρει ένα τεράστιο χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού καθώς ο V8 κροταλίζει και παίζει ενθουσιασμένος την σκληρότερη μουσική του.

Η F‑TYPE SVR έχει βασικά στοιχεία ταυτότητας στο εξωτερικό όπως η ανανεωμένη πίσω αεροτομή από ανθρακονήματα, οι ειδικές σφυρήλατες ζάντες 20 ιντσών και το απολύτως σημαντικό σήμα SVR. Η SVR είναι η πιο εστιασμένη F‑TYPE μέχρι τώρα, αλλά αυτή η εστίαση δεν γίνεται σε βάρος της χρηστικότητας. Οι βαλβίδες εξαγωγής μειώνουν τον ήχο στην πορεία, τα ηλεκτρικά καθίσματα ρυθμιζόμενα κατά 14 τρόπους κανακεύουν και χαϊδεύουν και το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με οθόνη αφής InControl είναι συμβατό με την τεχνολογία φορέσιμων συσκευών όπως το Apple Watch. Και ανεξάρτητα από τις συνθήκες, με όποιο τρόπο κι αν οδηγείτε, το AWD προσέχει πάντα τα νώτα σας.

Τα επίσημα αποτελέσματα μετρήσεων κατανάλωσης καυσίμου για τη γκάμα AWD της Jaguar σε l/100 km (mpg): Αστικός κύκλος 16,2 (17,4) – 5,5 (51,4), Εκτός πόλης 8,5 (33,2) – 4,5 (67,8), Συνδυασμένος κύκλος 11,3 (25,0) – 4,7 (60,6) . Εκπομπές CO2 g/km: 269 – 123.

Η φωτογράφηση για το AWD και την SVR έγινε σε προσεκτικά ελεγχόμενο περιβάλλον με έμπειρους οδηγούς. Μην το επιχειρήσετε. Να τηρείτε πάντα τα τοπικά όρια ταχύτητας.

Η διαθεσιμότητα του AWD και η κατηγοριοποίησή του στον πρότυπο ή στον προαιρετικό εξοπλισμό εξαρτάται από την αγορά. Συμβουλευτείτε τον τοπικό αντιπρόσωπο της Jaguar για πληροφορίες.

Η F‑TYPE SVR με το σύστημα μετάδοσης σε όλους τους τροχούς αντιμετωπίζει τους στριφτερούς δρόμους της Ουαλίας με σιγουριά σε όλες τις συνθήκες.