f-PACE-ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΛΕΣ SUV ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ

Το SUV της Jaguar ανοίγει νέους δρόμους και στον πρακτικό και στον στιλιστικό τομέα. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί που συνέλαβαν την F‑PACE περιγράφουν την έμπνευσή τους

Καθώς η Jaguar ήθελε να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της και είχε ήδη μια τέλεια γκάμα σεντάν, ήταν απολύτως λογικό να λανσάρει ένα πολυτελές SUV επιδόσεων.



«Ο κόσμος έχει αλλάξει,» δηλώνει ο Wayne Burgess, Διευθυντής του στούντιο σχεδιασμού παραγωγής, «Όσο κι αν μου αρέσουν τα σεντάν, πάντα ήμουν ανοιχτός στην ιδέα ενός πιο πρακτικού σπορ αυτοκινήτου της Jaguar. Είμαι σε ένα διαφορετικό σημείο της ζωής μου, με μια σύζυγο και δίδυμους γιους και έτσι ένα αυτοκίνητο όπως η F‑PACE συντονίζεται μαζί μου επειδή σημαίνει ότι μπορώ να έχω ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που κάνει ότι χρειάζομαι να κάνει.»

Το 2013, το πρωτότυπο C‑X17 αποθεώθηκε κατά το ντεμπούτο του στο International Motor Show της Φρανκφούρτης. Με σαφή εμφάνιση Jaguar από το συγγενικό πρόσωπο και φίνο αμάξωμα της XF, είχε παρ’ όλα αυτά διαφορετικό σκοπό και πρόθεση στην αγορά. Η ουσία παρέμεινε άθικτη στο F‑PACE παραγωγής.

Δεν υπήρχε σχεδιαστικό προηγούμενο στην Jaguar για την F‑PACE, πράγμα ανανεωτικό για την ομάδα. «Απόλαυσα πραγματικά την εργασία μου στο πρόγραμμα αυτό επειδή δεν επρόκειτο για μια σύγκριση του νέου σχεδιασμού με μια κλασική Jaguar όπως η E‑Type ή η XJ,» δηλώνει ο Burgess. «Ήταν κάτι απελευθερωτικό.»

Χωρίς τα κλασικά αυτοκίνητα της Jaguar ως σημεία αναφοράς, ο Επικεφαλής σχεδιασμού εξωτερικού Adam Hatton επανήλθε στην F‑TYPE για ιδέες σχεδιασμού.

«Οι γραμμές του στο μπροστινό φτερό και στο πίσω ισχίο, οι σφιγμένες επιφάνειες, τα λεπτά χαρακτηριστικά πίσω φώτα και ο καθαρός σχεδιασμός του πίσω μέρους - καθώς οι φόρμες οδηγούν προς το σήμα άλματος της Jaguar - αφαιρούν μεγάλο μέρος του οπτικού βάρους από το αυτοκίνητο. Το καπό της F‑PACE είναι περισσότερο οριζόντιο αλλά, για λόγους συνάφειας, μοιράζεται τις πλευρικές γρίλιες και το γραφικό του δόρατος με τις XE και XF. Η εντολή προς τους εαυτούς μας ήταν απλή, ας κατασκευάσουμε το πιο όμορφο, πιο σπορτίφ, πρακτικό αυτοκίνητο του πλανήτη.»

Αν και οι Jaguar ολόκληρης της γκάμας μοιράζονται λεπτομέρειες, οι αναλογίες της F‑PACE είναι πολύ διαφορετικές. Κοιτώντας προς τα κάτω στην πλευρά μιας F‑PACE από πίσω προς τα εμπρός, βλέπετε τον ώμο του αυτοκινήτου να μετατρέπεται καμπυλώνοντας από λεπτός και μαζεμένος πάνω από την γραμμή των παραθύρων του χώρου επιβατών σε πλατύ και δυνατό πάνω από τους πίσω τροχούς.

Η «F‑PACE έχει μεγάλο πίσω πρόβολο που δημιουργεί μεγάλη ένταση. Καταφέραμε να το κάνουμε αυτό επειδή έχουμε εξαιρετικά κοντό μπροστινό πρόβολο. Δουλέψαμε πολύ σκληρά με την ομάδα μηχανικής για το σημείο αυτό. Βάλτε τον ανταγωνισμό δίπλα στο αυτοκίνητό μας και θα δείτε ότι δεν φαίνονται τόσο όμορφοι σε σύγκριση με εμάς,» δηλώνει ο Burgess.

Δεν ήταν εύκολο να γίνει αυτό εφικτό για την παραγωγή, όπως παραδέχεται ο αρμόδιος των έργων δομών αμαξωμάτων David Hoadley: «Το ισχίο πάνω από το τόξο του πίσω τροχού είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό της F‑PACE και ήταν μια μεγάλη πρόκληση. Δεν θέλαμε να συμβιβαστούμε και έτσι πιέσαμε τα όρια του εφικτού.»

Όντας μεγαλύτερη από μια Porsche Macan αλλά μικρότερη από ένα Audi Q7, τα πλεονεκτήματα του μεγάλου πίσω προβόλου υπερβαίνουν το αισθητικό κομμάτι του εξωτερικού, ενισχύοντας τον χώρο για τα πόδια πίσω και το μέγεθος του χώρου αποσκευών. Το αυτοκίνητο επιδεικνύει με υπερηφάνεια χώρο αποσκευών χωρητικότητας 650 λίτρων που καταποντίζει τον ανταγωνισμό*** και εντυπωσιακό πλάτος του χώρου αποσκευών στα 1.255 mm (1.048 mm μεταξύ των θόλων των τροχών).

yt:xs3Lsfp5U-Y
Διαθέτοντας συστήματα πλαισίου που προέρχονται από σπορ αυτοκίνητα και τεχνολογίες που προέρχονται από την F-TYPE, η F-PACE παρουσιάζει δυναμική κίνησης στο δρόμο με καλή απόκριση και ακρίβεια.

«Με διπλωμένα τα καθίσματα, η χωρητικότητα είναι απίστευτη,» δηλώνει ο Burgess. «Ακόμα και με τα καθίσματα όρθια, ο χώρος αποσκευών είναι πραγματικά μεγάλος.»

Στην έκδοση Portfolio, τα καθίσματα διαθέτουν μαξιλάρια με κυματοειδές ύφασμα – μια πολύ μοντέρνα αναφορά στα κλασικά καθίσματα της Jaguar των δεκαετιών του ’60 και του ’70. Μπροστά, η υπερυψωμένη θέση οδήγησης Sports Command της F‑PACE προσφέρει στον οδηγό αυτοπεποίθηση και πιο σίγουρη θέα παντού γύρω.

Η F‑PACE είναι περισσότερα από απλά πολυτέλεια και οδήγηση, είναι και πρακτική. Τα καινοτομικά συστήματα που βοηθούν να παραμείνετε ασφαλείς στην κίνηση ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό και περιλαμβάνουν Σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης, Σύστημα ανίχνευσης κυκλοφορίας όπισθεν με σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου και σύστημα παρακολούθησης κατάστασης του οδηγού με σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας.

Η F‑PACE διαθέτει ένα νέο μεταφερόμενο Κλειδί δραστηριοτήτων – ένα πραγματικά γερό και ανθεκτικό λαστιχένιο βραχιόλι – που κλειδώνει και ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο με ενσωματωμένο πομποδέκτη έτσι ώστε να αφήνετε τα κλειδιά σας στο αυτοκίνητο με ασφάλεια. «Είναι αδιάβροχο και ανθεκτικό στη θερμότητα και στα κτυπήματα,» δηλώνει ο ειδικός ηλεκτρικού λογισμικού της Jaguar Paul Morris. «Λειτουργεί χρησιμοποιώντας μια αναγνωρίσιμη επιφάνεια στην πόρτα του χώρου αποσκευών: στις Jaguar είναι δίπλα στο J. Ο χρήστης το ευθυγραμμίζει και χρησιμοποιεί παρόμοιες ραδιοσυχνότητες όπως τα κλειδιά μας. Απενεργοποιεί επίσης τα κλειδιά που έχουν μείνει μέσα στο αυτοκίνητο έτσι ώστε κάποιος που θα προσπαθήσει να διαρρήξει το αυτοκίνητο δεν θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει τα κλειδιά αυτά για να θέσει το αυτοκίνητο σε λειτουργία.»

«Η F‑PACE έχει μία από καλύτερες αισθήσεις συστήματος διεύθυνσης στην κατηγορία της, λόγω του τρόπου με τον οποίο ρυθμίζουμε το σύστημα εδώ στην Jaguar,» λέει ο Τεχνικός υπεύθυνος για την δυναμική των αυτοκινήτων Peter Davis. «Δεν ξέρεις ότι βρίσκεσαι σε SUV. Έχουμε επίσης μπροστινό άξονα εμπνευσμένο από την F‑TYPE, άκαμπτο πίσω άξονα και ελαστικά που έχουμε αναπτύξει πολύ προσεκτικά.»

Υπάρχει μεγάλη γκάμα κινητήρων* από τους οποίους μπορείτε να επιλέξετε, ανάλογα με τη γεωγραφική σας περιοχή, περιλαμβανομένου ενός υπερτροφοδοτούμενου τετρακύλινδρου κινητήρα πετρελαίου 20d Ingenium i4 ισχύος 180 PS, ενός πετρελαιοκινητήρα 30d 300 PS και αποδόσεων 340 PS και 380 PS του βενζινοκινητήρα 3.0 V6 με συνδυασμούς μη αυτόματων και αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων, μετάδοσης κίνησης στους πίσω τροχούς και σε όλους τους τροχούς, και εκπομπές που κατεβαίνουν στα 129 g/km CO2 και μέση κατανάλωση καυσίμου που ανεβαίνει στα 4,9 l/100 km (57,7 mpg)**.

Με αρχιτεκτονική αμαξώματος 80 τοις εκατό εκτεταμένης χρήσης για μικρότερο συνολικό βάρος και εξαιρετική δυναμική, οικονομία και εκπομπές ρύπων, η F‑PACE ανοίγει πράγματι νέους δρόμους για τη Jaguar. Όπως συμπεραίνει ο ειδικός συστημάτων μετάδοσης Alex Hall: «Φέραμε μια Jaguar εκεί που η Jaguar δεν έχει πάει ποτέ.»

*Η διαθεσιμότητα αυτών των χαρακτηριστικών και η κατηγοριοποίησή τους στον πρότυπο ή στον προαιρετικό εξοπλισμό εξαρτάται από την αγορά. Συμβουλευτείτε τον τοπικό αντιπρόσωπο της Jaguar για πληροφορίες.

*Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμων που παρέχονται είναι το αποτέλεσμα των επίσημων δοκιμών του κατασκευαστή, σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ.

Η πραγματική κατανάλωση καυσίμων ενός οχήματος μπορεί να διαφέρει από εκείνη που επιτυγχάνεται σε αυτές τις δοκιμές και τα στοιχεία αυτά προορίζονται μόνο για σκοπούς σύγκρισης.

Τα επίσημα αποτελέσματα μετρήσεων κατανάλωσης καυσίμου για την F‑PACE σε l/100 km (mpg): Αστικός κύκλος 12,2 (23,2) – 5,7 (49,6), Εκτός πόλης 7,1 (39,8) – 4,5 (62,8), Συνδυασμένος κύκλος 8,9 (31.7) – 4.9 (57.7) . Εκπομπές CO2 g/km: 209 – 129.

*** Όταν υπάρχει σύστημα επισκευής ελαστικών

«Η F‑PACE ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΗΣ.»


PETER DAVIS
Υπεύθυνος για την δυναμική των αυτοκινήτων
ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΓΚΑΜΑ ΤΗΣ JAGUAR ΜΕ ΚΙΝΗΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
Οι πιο όμορφοι δρόμοι της Ουαλίας ήταν το τέλειο περιβάλλον για το test drive των πέντε αυτοκινήτων που αποτελούν την γκάμα των αυτοκινήτων με κίνηση σε όλους του τροχούς- XJ, XF, F‑TYPE, XE και F‑PACE.
ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΕΝΤΑΝ ΤΗΣ JAGUAR
Η Jaguar παρουσιάζει μια στενά δεμένη οικογένεια από τρία όμορφα σεντάν που ικανοποιούν κάθε απαίτηση.
ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΤΗΣ JAGUAR
Βαθιά στο εσωτερικό της έδρας του τμήματος μηχανικής του Gaydon, εκατοντάδες τεχνικοί εργάζονται για να κάνουν τις μελλοντικές Jaguar ακόμα πιο σπουδαίες. Γνωρίστε μια ανομοιογενή αλλά τέλεια ομάδα επτά ατόμων που αντιπροσωπεύουν τους πολλούς, από ειδικούς στην εικονική πραγματικότητα έως τα αυτοκίνητα με αυτο-εκμάθηση και στην ακουστική
ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ