ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΤΗΣ JAGUAR

Βαθιά στο εσωτερικό της έδρας του τμήματος μηχανικής του Gaydon, εκατοντάδες τεχνικοί εργάζονται για να κάνουν τις μελλοντικές Jaguar ακόμα πιο σπουδαίες. Γνωρίστε μια ανομοιογενή αλλά τέλεια ομάδα επτά ατόμων που αντιπροσωπεύουν τους πολλούς, από ειδικούς στην εικονική πραγματικότητα έως τα αυτοκίνητα με αυτο-εκμάθηση και στην ακουστική

Orla Murphy, 25
Κανονική δουλειά: Μηχανικός βαθμονόμησης ήχου
Εκπαίδευση: Πτυχίο Ηλεκτρονικής Μηχανικής
Ασχολίες ελεύθερου χρόνου: Παίζει βιόλα στην Φιλαρμονική Ορχήστρα του Birmingham και παίζει 15-a-side camogie (παρόμοιο με το Ιρλανδικό άθλημα του hurling)

Η δουλειά μου σχετίζεται με την αντίληψη του ήχου στο αυτοκίνητο. Σε μια ορχήστρα ακούς κάθε είδους ήχους, από τις πολύ χαμηλές συχνότητες μιας τούμπας μέχρις τις πολύ υψηλές συχνότητες ενός piccolo, οπότε τα αυτιά μου τα καταφέρνουν στο να γνωρίζουν τι πρέπει να περιμένουν να ακούσουν. Πρόσφατα έγραψα μια ερευνητική δημοσίευση για τον ήχο 3D και η εργασία σε αυτό το θέμα είναι πραγματικά συναρπαστική. Αλλά ο ζωνικός ήχος – όπου συγκεκριμένη τεχνολογία ακύρωσης θορύβου μπορεί να δημιουργήσει ζώνες ακρόασης – είναι το Άγιο Δισκοπότηρο. Μπορούμε να εξισορροπήσουμε και να χαμηλώσουμε την ένταση ήχου σε ορισμένα τμήματα του αυτοκινήτου, αλλά για το μέλλον ερευνούμε ένα σενάριο όπου κάποιος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου ο οποίος κάνει ένα προσωπικό τηλεφώνημα δεν θα ενοχλείται από τη μουσική που παίζει ο οδηγός, ή όπου ο συνεπιβάτης μπροστά μπορεί να ακούει ροκ ενώ ο συνεπιβάτης πίσω στριμάρει κλασική μουσική χωρίς παρεμβολές. Και δεν αφορά μόνο τη μουσική. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε την ενσωμάτωση ηχητικών εντολών, τους αισθητήρες στάθμευσης και κάθε άλλο ήχο στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου.

Brian Waterfield, 49
Κανονική δουλειά: Τεχνικός προϊστάμενος εικονικής πραγματικής
Εκπαίδευση: Μάστερ στην εικονική πραγματικότητα & στην τεχνολογία παιχνιδιών
Ασχολίες ελεύθερου χρόνου: «Σταμάτησα το rugby, καθώς το να έρχομαι στη δουλειά με μαυρισμένα μάτια δεν φαινόταν καλό. Τώρα υπάρχει το γυμναστήριο και οι ομιλίες TED.»

Ο θάλαμος εικονικού περιβάλλοντος που έχουμε ήταν ο μεγαλύτερος του κόσμου όταν τον διαμορφώσαμε αρχικά. Έχει τρεις τοίχους και μια οροφή και είναι οπίσθιας προβολής με ανάλυση έως και τετραπλάσια της υψηλής ανάλυσης. Κανονικά βάζουμε μέσα ένα ομοίωμα εσωτερικού αυτοκινήτου και οπτικοποιούμε το υπόλοιπο αυτοκίνητο γύρω του. Είναι σε κλίμακα 1:1 όταν φορά τα γυαλιά. Αρχικά προοριζόταν κυρίως για την ομάδα συσκευασίας και τη διαχείριση του χώρου. Αλλά ανακαλύψετε ότι όλο και περισσότερα τμήματα στην JLR ήθελαν να το χρησιμοποιήσουν οπότε κατασκευάσαμε έναν εικονικό τοίχο 2D και 3D που αλληλεπιδρά με τον θάλαμο. Ο θάλαμος είχε περιορισμένη χωρητικότητα ατόμων στο εσωτερικό του αλλά ο τοίχος έχει ένα αμφιθέατρο 52 θέσεων όπου οι άνθρωποι μπορούν να βιώσουν ακριβώς αυτά που συμβαίνουν στον θάλαμο. Η φυσική δοκιμής ενός αυτοκινήτου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες – για τις δοκιμές σε πάγο ή εκτός δρόμου εξαρτάσαι από τον καιρό – αλλά στον εικονικό κόσμο δεν εξαρτάσαι από οτιδήποτε. Καθώς αναπτύσσουμε περισσότερους τρόπους εξομοίωσης, θα μπορούμε να ελέγχουμε τον χρόνο και τον χώρο με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.

Lee Skrypchuk, 35
Κανονική δουλειά: Ειδικός διεπαφής ανθρώπου μηχανήματος (HMI)
Εκπαίδευση: Πτυχία ηλεκτρονικής & πληροφορικής, Τεχνολογιών συστημάτων απεικόνισης ενώ τώρα εργάζεται σε διδακτορικό συστημάτων διεπαφής αυτοκινήτων
Ασχολίες ελεύθερου χρόνου: Ανατροφή δύο παιδιών και υποστήριξη του Nottingham Forest FC
Πληροφορία bonus: Το επώνυμο του Lee έχει μόνο ένα φωνήεν που προστέθηκε από τον Ουκρανό παππού του ώστε να διευκολύνει τους άλλους Ευρωπαίους να το προφέρουν

Η Orla Murphy είναι μουσικός με πτυχίο στην Ηλεκτρονική Μηχανική που τιθασεύει τις δυνάμεις της για να βελτιώσει την αντίληψη του ήχου μέσα στα αυτοκίνητα.

Όταν το iPhone λανσαρίστηκε το 2007, άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούσαμε με τις ατομικές οθόνες. Θέλουμε κάτι εξίσου αυτονόητο και επιθυμητό αλλά ισορροπημένο ώστε να υπάρχει έλεγχος ενός αυτοκινήτου την ίδια στιγμή. Η δική μου ομάδα έρευνας εστιάζει σε πολλά πιθανολογικά πράγματα που μπορεί να τα καταφέρουν ή όχι αλλά είμαστε ακόμα 25 άτομα. Το 2007 υπήρχαν μόνο τέσσερις. Εργαζόμαστε πάνω σε κάτι που ονομάζουμε «αφή εκτός επιφάνειας» με ένα χωρητικό σύστημα που ανιχνεύει το δάχτυλό σου από απόσταση 15-20 cm – έτσι ώστε να μπορείς να κουνήσεις το χέρι σου για να ανοίξεις και να κλείσεις την ηλιοροφή για παράδειγμα – χρησιμοποιώντας τον αισθητήρα που κρατάω. Μπορεί να βγει στην παραγωγή σε τρία χρόνια. Προσπαθούμε να κάνουμε τα συστήματά μας φιλικότερα έτσι ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να αποσυνδέονται εύκολα από τη μία εργασία και να συνδέονται σε άλλη με τον τρόπο που το σχεδιάζουμε. Είμαστε εκπαιδευμένοι σε κάποιο επίπεδο να οδηγούμε αλλά κανείς δεν μας εκπαιδεύει να κάνουμε τα άλλα πράγματα ταυτόχρονα. Για τους πιλότους της αεροπορίας είναι μέρος της δουλειάς τους, αλλά για πολλούς οδηγούς δεν είναι.

Kris Kobylinski, 30
Κανονική εργασία: Διαχειριστής παροχής τεχνολογίας έρευνας, έργο αυτοκινήτου με αυτο-εκμάθηση
Εκπαίδευση: Μάστερ την επιστήμη υπολογιστών
Ασχολίες ελεύθερου χρόνου: Περνάω χρόνο με τη γυναίκα και την κόρη μου, παίζω ποδόσφαιρο, κάνω σνόουμπορντ, σέρφινγκ και κάνω μαθήματα ηλεκτρικής κιθάρας
Έμπνευση: Ο Nikola Tesla και ο Albert Einstein «για τα όμορφα μυαλά τους και τις καταπληκτικές εφευρέσεις τους»

Ηγούμαι στην ανάπτυξη τεχνολογιών που δεν υπάρχουν ακόμα σε μια ομάδα μηχανικών μηχανικής μάθησης, επιστημόνων big-data και ειδικών των ανθρωπίνων παραγόντων. Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε το πρώτο πραγματικά έξυπνο αυτοκίνητο που αναγνωρίζει κάθε οδηγό, μαθαίνει τις προτιμήσεις του και προσφέρει προγνωστικές επιλογές. Οι συμβουλές μου στους εκκολαπτόμενους μηχανικούς που θέλουν να μπουν σε αυτόν τον τομέα θα ήταν να αποκτήσουν πάθος για την αυτοκινητοβιομηχανία – αν δεν έχουν ήδη – να αναζητήσουν ευκαιρίες για να αποκτήσουν πρακτική επαγγελματική εμπειρία και να μελετήσουν μαθηματικά, φυσική και επιστήμη των υπολογιστών...εντατικά!

Ο Brian Waterfield ηγείται της τεχνικής ομάδας της εικονικής πραγματικότητας στον θάλαμο για την οπτικοποίηση των αυτοκινήτων σε 2D και 3D και μάλιστα αψηφούν τον χρόνο και τον χώρο.

Dr. Thomas Popham, 33
Κανονική εργασία: ειδικός τεχνικός, έργο αυτοκινήτου με αυτο-εκμάθηση
Εκπαίδευση: πτυχίο μηχανολογίας, διδακτορικό στην επιστήμη υπολογιστών
Ασχολίες ελεύθερου χρόνου: σκι και άλλες υπαίθριες ασχολίες

Κάνουμε ερευνητική εργασία για τεχνικές μηχανικής μάθησης για την εκμάθηση των προτιμήσεων του οδηγού. Ο τομέας παρουσιάζει ενδιαφέρον επειδή έχει μεγάλη ποικιλία – χρειαζόμαστε ηλεκτρολόγους και μηχανολόγους μηχανικούς, επιστήμονες υπολογιστών, διαχειριστές έργων, ψυχολόγους και άλλους. Προφανώς είναι σημαντικό να υπάρχει σοβαρό εκπαιδευτικό υπόβαθρο, αλλά μετά από αυτό, η καλή επικοινωνία, το ομαδικό πνεύμα και η αντοχή είναι απολύτως απαραίτητα. Η νοημοσύνη των αυτοκινήτων πρόκειται να αποτελέσει τόσο μεγάλη βελτίωση – ειδικά καθώς τα αυτοκίνητα συνδέονται μεταξύ τους και με το «σύννεφο». Η αυτοκινητοβιομηχανία επιδεικνύει ορισμένες μεγάλες προόδους όσον αφορά στην επιδόσεις της στις εκπομπές CO2, αλλά θα είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος να δω την ημέρα που το πρόβλημα αυτό θα έχει λυθεί.

Linh Nguyen Slater, 29
Κανονική εργασία: Ειδικός διεπαφής ανθρώπου μηχανής για το έργο αυτοκινήτου με αυτο-εκμάθηση
Εκπαίδευση: Πτυχίο και Master of Science
Ασχολίες ελεύθερου χρόνου: Μαγείρεμα και φαγητό. «Οι φίλοι μου με φωνάζουν Σιδερένιο Σεφ ή Βιετναμέζα Martha Stewart»

Συμμετέχω στην ανάπτυξη των διεπαφών για την τεχνητή νοημοσύνη στο αυτοκίνητο με αυτο-εκμάθηση. Οι μηχανικοί κατασκευάζουν την υποδομή ενώ εστιάζω στο εμπρόσθιο τμήμα, στη περιβάλλον που αντιμετωπίζει ο πελάτης. Διεξάγω δοκιμές χρηστών για να διασφαλίσω ότι οι διεπαφές που σχεδιάζουμε είναι ασφαλείς, φιλικές και ευχάριστες. Σκόνταψα τυχαία στον σχεδιασμό των ανθρώπινων παραγόντων, που λέγεται επίσης εργονομία, διεπαφή μηχανής ανθρώπου ή εμπειρία χρήστη όταν σπούδαζα ιατρική. Είναι ένας τομέας που συνδυάζει ανθρώπους, μηχανική και σχεδιασμό – ακριβώς αυτό που ταιριάζει σε έναν φιλότεχνο επιστήμονα που αγαπά τους ανθρώπους. Ανυπομονώ να ετοιμαστεί το αυτοκίνητο με αυτο-εκμάθηση στα επόμενα έξι χρόνια. Θα είναι η πρώτη φορά που οι τεχνικές μηχανικής μάθησης θα χρησιμοποιηθούν σε αυτοκίνητο και θα χρησιμοποιηθούν επίσης ως φυσική μετάβαση προς την αυτόνομη οδήγηση.

John Pepperell, 49
Κανονική δουλειά: Ανώτερος διαχειριστής προγραμματισμού επιχειρήσεων και προϊόντων
Εκπαίδευση: Πτυχίο μηχανολογίας
Ασχολίες ελεύθερου χρόνου: Συμμετοχή σε ημιμαραθωνίους, μοτοσυκλέτες και ανατροφή τεσσάρων παιδιών

Στο σχολείο, όταν όλοι οι άλλοι έπαιζαν ποδόσφαιρο, τα παιδιά με τα οποία έκανα παρέα ασχολούνται με την επισκευή παλιών αυτοκινήτων όπως Humber Sceptre, Vauxhall Viva και Hillman Avenger. Τα βασική εξαρτήματα ενός κινητήρα έχουν παραμείνει τα ίδια για 100 χρόνια αλλά αυτό που έχει αλλάξει είναι η τεχνολογία των περιφερειακών. Μεγάλο μέρος αυτών που κάνω τώρα αφορούν την ηλεκτρονική προσαρμογή του κινητήρα. Πρέπει να είναι τέλεια σε όλες τις συνθήκες και έτσι πρέπει να προσαρμόσουμε τον χρονισμό και την τροφοδοσία καυσίμου και για να γίνουν αυτά χρειάζονται πολλοί αισθητήρες και ενεργοποιητές. Σε 15 χρόνια από τώρα, πιστεύω ότι θα υπάρχουν ακόμα υβριδικοί κινητήρες αλλά μέχρι τότε τα υβριδικά αυτοκίνητα θα είναι «συμβατική» τεχνολογία και θα βρισκόμαστε ίσως μπροστά στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου.

«Η ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ – ΕΙΔΙΚΑ ΚΑΘΩΣ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ «ΣΥΝΝΕΦΟ».»


DR. THOMAS POPHAM

Ειδικός τεχνικός, έργο αυτοκινήτου με αυτο-εκμάθηση