ΒΕΝΖΙΝΗ Ή ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ;

Προσφέροντας την επιλογή σε κάθε οδηγό

Οι αλλαγές στη νομοθεσία, οι ανησυχίες για τη δημόσια υγεία και η διαφάνεια στις δοκιμές εκπομπών έχουν ως αποτέλεσμα πολλοί να αμφισβητούν πόσο καθαροί είναι οι πετρελαιοκινητήρες και αν είναι η σωστή επιλογή γι’ αυτούς.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι σημερινοί πετρελαιοκινητήρες από τους καθαρότερους που έχουν παραχθεί ποτέ.

Γιατί βρίσκονται οι πετρελαιοκινητήρες κάτω από τον εξεταστικό προβολέα;

Μερικά από τα αέρια που παράγονται από κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν συνδεθεί με αναπνευστικά προβλήματα, νέφος και κακή ποιότητα του αέρα.





Ενώ οι πετρελαιοκινητήρες παράγουν κατά μέσο όρο λιγότερο CO2 από τους βενζινοκινητήρες, παράγουν περισσότερο NOx. Στους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες, το υγρό επεξεργασίας καυσαερίων ντίζελ (Diesel Exhaust Fluid - DEF) – γνωστό και ως AdBlue® – χρησιμοποιείται σε ένα σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (Selective Catalytic Reduction - SCR) για τη μετατροπή του NOx εκ νέου σε άζωτο και οξυγόνο. Από το 2006, όλα τα πετρελαιοκίνητα οχήματά μας είναι εφοδιασμένα με φίλτρα σωματιδίων που αφαιρούν το 99% όλων των σωματιδίων από τα καυσαέρια της εξάτμισης.

Οι πετρελαιοκινητήρες που πληρούν τα τελευταία πρότυπα εκπομπών ρύπων EU6 διαθέτουν τεχνολογία SCR και συνεπώς παράγουν λιγότερο NOx και σωματίδια από ό, τι οι πετρελαιοκινητήρες που κατασκευάστηκαν πριν από την εισαγωγή των προτύπων.

Λόγω της επίπτωσης στη δημόσια υγεία, ορισμένες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ανακοινώσει μέτρα για τη μείωση της ρύπανσης από NOx. Το Λονδίνο, για παράδειγμα, εισήγαγε το T-Charge, ένα πρόσθετο τέλος πέραν της προϋπάρχουσας χρέωσης συμφόρησης για να αποθαρρύνει την είσοδο παλαιότερων πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε ορισμένες περιοχές. Τα οχήματα με πετρελαιοκινητήρα EU6 εξαιρούνται από αυτή την επιβάρυνση εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών NOx που επιτυγχάνουν.

Από τον Σεπτέμβριο του 2015, όλοι οι πετρελαιοκινητήρες της ΕΕ και του ΕΟΧ πληρούν τους αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών ΕU6. Αυτό σημαίνει ότι οι πετρελαιοκινητήρες μας είναι τόσο καθαροί που μπορούν να περάσουν ελεύθερα μέσω των ζωνών εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών, οι οποίες επιβάλλουν χρηματική επιβάρυνση στους οδηγούς που εκπέμπουν υψηλά επίπεδα ρύπων.

Η δέσμευσή μας για βιώσιμη οδήγηση σημαίνει ότι παράγουμε μερικούς από τους πιο καθαρούς κινητήρες μας μέχρι σήμερα.

Η παγκόσμια εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμών ελαφρών οχημάτων (WLTP) είναι μια νέα μέθοδος εργαστηριακών δοκιμών που εισήχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2017 και έχει σχεδιαστεί για να παρέχει δεδομένα σχετικά με την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές CO2 που ταιριάζουν περισσότερο με τα αποτελέσματα στον πραγματικό κόσμο. Ένα νέο πρότυπο εκπομπών (EU6d RDE) προβλέπει επίσης τα αυτοκίνητα να δοκιμάζονται τόσο στο δρόμο όσο και σε εργαστήριο για πρώτη φορά, επιτρέποντας ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στα στοιχεία εκπομπών.

Όλοι οι πετρελαιοκινητήρες μας που κατασκευάστηκαν για τις αγορές της ΕΕ και του ΕΟΧ, από τον Σεπτέμβριο του 2015, διαθέτουν σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR). Αυτό το σύστημα χρησιμοποιεί το υγρό AdBlue® που βασίζεται στην ουρία για να μειωθούν σημαντικά οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Η τεχνολογία φιλτραρίσματος, που είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού σε όλα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, αφαιρεί έως και 99% όλων των σωματιδίων πριν εξέλθουν από τον σωλήνα της εξάτμισης.

Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στους βενζινοκινητήρες και τους πετρελαιοκινητήρες;

Μια κοινή παρανόηση είναι ότι τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είναι πιο αργά, πιο θορυβώδη και ότι η λειτουργία τους κοστίζει περισσότερο σε σχέση με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Όμως, οι βελτιωμένες τεχνολογίες του πετρελαιοκινητήρα και οι εξελίξεις στη μηχανική σημαίνουν ότι η διαφορά μεταξύ των δύο είναι πλέον ελάχιστα αισθητή.

Η ροπή ενός πετρελαιοκινητήρα που αποδίδεται σε χαμηλές στροφές είναι ιδανική για ρυμούλκηση επειδή δίνει τη δυνατότητα αλλαγών των ταχυτήτων σε μικρότερο αριθμό στροφών και παρέχει ισχυρή επιτάχυνση.

Η ισχύς ενός βενζινοκινητήρα στις υψηλές στροφές είναι πιο ομαλή και με καλύτερη απόκριση, όμως για την παροχή της ίδιας ροπής με έναν πετρελαιοκινητήρα απαιτούνται υψηλότερες στροφές.




Ποιος κινητήρας είναι σωστός για μένα;

Πριν από την αγορά οποιουδήποτε οχήματος πρέπει να λάβετε υπόψη τις δικές σας συνήθειες οδήγησης. Οι πετρελαιοκινητήρες είναι περισσότερο οικονομικοί σε μεγαλύτερες διαδρομές και υψηλότερες ταχύτητες. Αλλά εάν οι δικές σας συνήθειες οδήγησης συνίστανται σε συντομότερες διαδρομές με τακτικές στάσεις και εκκινήσεις στην κίνηση της πόλης, ένας πετρελαιοκινητήρας δεν είναι απαραιτήτως η καλύτερη επιλογή.

Η υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα του καυσίμου ντίζελ και ο τρόπος με τον οποίο απελευθερώνεται η ενέργεια κατά την καύση, σημαίνει ότι εάν διανύετε οδηγώντας τουλάχιστον 19.000 χιλιόμετρα ετησίως, ένας πετρελαιοκινητήρας μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη οικονομία σε μέση κατανάλωση καυσίμου. Ως εκ τούτου, ένας πετρελαιοκινητήρας είναι πιθανόν να αποτελεί την πιο οικονομική επιλογή.

Τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα οχήματα είναι εξοπλισμένα με Φίλτρο σωματιδίων ντίζελ (DPF). Αυτό το φίλτρο συλλέγει τα σωματίδια στην εξάτμιση που πρόκειται να καούν όταν φτάσει σε υψηλή θερμοκρασία. Οι μικρότερες διαδρομές, όπως αυτές που συχνά πραγματοποιούνται εντός πόλης, καθιστούν τη διαδικασία αυτή πιο δύσκολη. Για αυτούς που οδηγούν κυρίως στην πόλη, ένα βενζινοκίνητο. υβριδικό ή πλήρως ηλεκτροκίνητο όχημα μπορεί να είναι μια πιο κατάλληλη επιλογή.

Πώς θα με επηρεάσουν οι αλλαγές στη νομοθεσία σχετικά με το πετρέλαιο;

Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που κινούνται σε αστικές περιοχές είναι πιθανόν να επιβαρυνθούν με πρόσθετα κόστη κατά τα επόμενα δύο ή τρία χρόνια, πέραν εκείνων που επιβάλλονται στα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν βενζίνη ή εναλλακτικά καύσιμα.

Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες νεότερων πετρελαιοκίνητων οχημάτων που πληρούν τα τελευταία πρότυπα εκπομπών EU6 δεν θα επιβαρύνονται με τον ίδιο τρόπο όπως αυτοί με παλαιότερα πετρελαιοκίνητα οχήματα που είναι λιγότερο φιλικά προς το περιβάλλον.

Όλα τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά μας που πωλούνται από τον Σεπτέμβριο του 2015 στις αγορές της ΕΕ και της ΕΟΧ πληρούν τα πρότυπα EU6.

Τα αποτελέσματα μέχρι τώρα:

Έχουμε επενδύσει 1 δισεκατομμύριο λίρες στο υπερσύγχρονο κέντρο κατασκευής κινητήρων που διαθέτουμε για να αναπτύξουμε πετρελαιοκινητήρες μικρότερους, με χαμηλότερες εκπομπές και αυτές οι εξελίξεις έχουν αποφέρει αξιοσημείωτα αποτελέσματα. Μεταξύ 2007 και 2015 μειώσαμε τις εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα του ευρωπαϊκού στόλου μας κατά 32%. Επιπροσθέτως, μεταξύ 2004 και 2016, οι ειδικευμένοι μηχανικοί μας κατάφεραν να μειώσουν τις εκπομπές μας NOx κατά 90%.

Τι πρέπει να κάνω τώρα;

Ο απλός οδηγός μας για την επιλογή του επόμενου κινητήρα σας, σας δίνει τη δυνατότητα να λάβετε τεκμηριωμένη απόφαση με βάση την οδηγική συμπεριφορά σας.

ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ME EURO 6
ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΚΑΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΥΓΡΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΝΤΙΖΕΛ