Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ XF

Ο σχεδιασμός της Jaguar XF έχει εξελιχθεί αλλά η τεχνολογία και το εύρος των επιδόσεών της είναι επαναστατικά. Οι σχεδιαστές Ian Callum και Adam Hatton εξηγούν τον τρόπο με τον οποίο ωρίμασε το κεντρικό σεντάν της Jaguar

Καθώς κινήστε προς τη δική σας Jaguar XF από πίσω, με το χέρι σας να ανεβαίνει και να φτάνει στη λαβή της πόρτας του οδηγού, ίσως αναγνωρίσετε στην καμπύλη στο τέλος του καπό το φάντασμα του πρώτου σπορτίφ σεντάν, της Mk II της Jaguar από τη δεκαετία του 1960. Για όποιον ξέρει αυτό το έμβλημα, το να βλέπει κανείς αυτήν την οικεία καμπύλη σε ένα αυτοκίνητο τόσο μοντέρνο όσο η XF, είναι αφύσικο. Πρόκειται για σύγχρονο σχεδιασμό, ένα αυτοκίνητο του οποίου η φυσική μορφή, όπως και οι επιδόσεις και η τεχνολογία που περιλαμβάνει, κοιτάζει στο μέλλον.



Αλλά η επιδεξιότητα του διευθυντή σχεδιασμού της Jaguar Ian Callum και της ομάδας του είναι τέτοια που μπορούν να ενσωματώσουν αυτές τις λεπτές αναφορές χωρίς να διακυβεύσουν τον μοντέρνο χαρακτήρα της XF. Το διασκεδάζουν. Και δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο το οποίο, όπως και τα πάντα με κακό σχεδιασμό, δείχνει υπέροχο τώρα, αλλά θα συνεχίσει να αποκαλύπτει περισσότερες λεπτομέρειες όπως αυτή, όσο περισσότερο ζείτε μαζί του.

Η αρχική Jaguar XF είχε ήδη γίνει μία από αυτές τις εμβληματικές Jaguar. «Έτσι αποφασίσαμε συνειδητά να την εξελίξουμε,» ξεκινά ο Callum. «Η πρώτη XF μετασχημάτισε τη μάρκα και καθιέρωση αυτή τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα», δηλώνει ο Adam Hatton που ο Callum του ανέθεσε να επιβλέψει το εξωτερικό των XF. Εργάστηκε επίσης στην πρώτη. «Νομίζω ότι η απόδειξη του καλού σχεδιασμού αυτοκινήτου είναι ότι όταν το αντικαταστήσετε, εξακολουθεί να φαίνεται καλό στο δρόμο και πωλεί καλά. Οπότε, δεν είναι ώρα να γίνει ριζοσπαστική αλλαγή της XF. Αντί για αυτό, θέλαμε να επενδύσουμε σε οτιδήποτε ήταν καλό σε αυτήν.»

Βεβαίως, από τότε που παρουσιάστηκε η πρώτη XF το 2007, έχουν αλλάξει πολλά πράγματα. Λανσαρίστηκε το μικρότερων διαστάσεων, σπορ σεντάν XE, δίνοντας τη δυνατότητα στη μεγαλύτερη XF να ωριμάσει ελαφρά. Και η τεράστια επένδυση της Jaguar στην τεχνολογία έχει φέρει την αρχιτεκτονική εκτεταμένης χρήσης ελαφρού αλουμινίου, τους εξελιγμένους τετρακύλινδρους κινητήρες Ingenium που κατασκευάζονται από την Jaguar στο εργοστάσιο κινητήρων της και μια σειρά τεχνολογιών που εστιάζουν στον οδηγό, από το κορυφαίο στην κατηγορία του σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας InControl Touch Pro που παρέχει πολύ μεγαλύτερα επίπεδα συνδεσιμότητας μέχρι τον έλεγχο προόδου παντός εδάφους, που δίνει στους οδηγούς τη δυνατότητα να φεύγουν με χαμηλή ταχύτητα διατηρώντας την εμπιστοσύνη τους υπό ολισθηρές συνθήκες (η XF ήταν η πρώτη της κατηγορίας που το προσέφερε).

Μπορείτε να δείτε τις τεχνικές προόδους που η XF κάνει στις φόρμες και τις αναλογίες της. Η έξυπνη αρχιτεκτονική εκτεταμένης χρήσης αλουμινίου που την υπογραμμίζει είναι ακριβώς αυτή: μια αρχιτεκτονική, όχι μια σταθερή «πλατφόρμα» πάνω στην οποία πρέπει να απλωθεί το αμάξωμα. Έτσι, η ομάδα σχεδιαστών ήταν ελεύθερη να ξεκινήσει από τις σωστές αρχές, τοποθετώντας τους τροχούς ακριβώς εκεί που τους ήθελαν για τέλειες αναλογίες και στάση.

Αν και αυτό το αυτοκίνητο είναι στην πραγματικότητα ελαφρώς πιο κοντό από την εξερχόμενη XF με σκοπό τη βελτιωμένη ικανότητα ελιγμών στην πόλη, έχει την εικόνα μεγαλύτερου, πιο σοβαρού αυτοκινήτου επειδή το μεταξόνιο έχει επιμηκυνθεί και οι τροχοί έχουν ωθηθεί στις γωνίες. Το πιο κοντό ρύγχος ισορροπεί την πιο επίσημη, κατακόρυφη μάσκα διατηρώντας τον δυναμισμό του αυτοκινήτου, ενώ το αυξημένου μήκους τμήμα μεταξύ της γραμμής του μπροστινού άξονα και του τιμονιού προσδίδει στο αυτοκίνητο αίσθηση ακόμα υψηλότερου επιπέδου, δίνοντας έμφαση στις αναλογίες που περιμένετε από ένα πολυτελές σεντάν με μεγάλο κινητήρα και μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς, (ακόμα κι αν μπορείτε να παραγγείλετε τη δική σας XF και με τετρακύλινδρο κινητήρα και με μετάδοση κίνησης σε όλους τους τροχούς).

«Επανατοποθετήσαμε ελαφρά την XF επειδή έχουμε την XE στη γκάμα,» δηλώνει ο Hatton. «Η εξερχόμενη XF έπρεπε να κάνει τα πάντα. Ήταν το εισαγωγικό αυτοκίνητο. το επαγγελματικό αυτοκίνητο, το τετράθυρο coupe. Έχοντας την XE έγινε πραγματικά εφικτό να αναπτυχθεί η XF και να γίνει αυτή που βλέπετε εδώ.»

Η XF συνδυάζει την τέλεια στάση και τις αναλογίες με έξυπνη, λεπτή χρήση λεπτομερειών.

Φυσικά, η μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ των αξόνων δημιουργεί περισσότερο χώρο στην καμπίνα και η XF θα διαθέτει τον καλύτερο χώρο για τα πόδια στο πίσω κάθισμα στην κατηγορία της. Έτσι, η ομάδα σχεδιαστών επέλεξε να το διαφημίσει αυτό με ένα «έκτο φως», ένα πρόσθετο παράθυρο τοποθετημένο στην κολόνα C πίσω από τις πίσω πόρτες. Αυτό, και το ελαφρώς πιο προεξέχον, επίσημο 'deck' πάνω από το πόρτ μπαγκάζ είναι ίσως οι πιο εντυπωσιακές αλλαγές στην XF.

Αλλά, μόνο όταν μιλάτε στους σχεδιαστές γίνονται εμφανή τα λεπτά σημεία της δουλειάς τους: ο τρόπος που συλλαμβάνουν, ελέγχουν και κατευθύνουν το φως για να φέρουν ένα σχήμα στη ζωή και μας κάνουν να ερωτευτούμε με ένα σχέδιο χωρίς να ξέρουμε εξ ολοκλήρου γιατί. Ψάξτε για την απαλή αυλάκωση που συνεχίζει στο καπό της XF ξεκινώντας από τους προβολείς – ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα των σεντάν της Jaguar του παρελθόντος – αλλά και ένας τρόπος για να προσελκύστε βέλη φωτός στο καπό τα οποία θα τραβήξουν το βλέμμα σας. Ή ίσως καλύτερα το «δόρυ του φωτός»: η γραμμή που ρέει προς τα πίσω από τους θόλους των μπροστινών τροχών και κατά μήκος της πλευράς του αμαξώματος, δίνοντας έμφαση στην πιο επίπεδη μέση αυτού του περισσότερο επίσημου σεντάν.

«Η Mark II είχε αυτή την υπέροχη γραμμή που ξεκινούσε από πάνω από τον μπροστινό τροχό και συνέχιζε σε όλα το μήκος μέχρι το πίσω μέρος,» δηλώνει ο Hatton. «Απλά το ερμηνεύουμε εκ νέου με πολύ σύγχρονο τρόπο. Ο Ian το βάφτισε δόρυ του φωτός. Μπορείτε να δείτε πώς η καμπύλη είναι απολύτως τέλεια. Προς το πίσω μέρος σβήνει με πραγματικά ωραίο τρόπο. Δίνει στο αυτοκίνητο αυτόν τον πολύ κομψό Βρετανικό χαρακτήρα. Επίσης κάνει το αυτοκίνητο να φαίνεται ακόμα πιο αδύνατο. Η XF είναι ελαφριά και η δουλειά μας είναι το δείχνουμε στον σχεδιασμό του εξωτερικού.»

Ο Callum και η ομάδα του έχουν συνδυάσει την τέλεια στάση και τις αναλογίες με την έξυπνη, λεπτή χρήση λεπτομερειών. Η XF προβάλλει και πάλι την επιμονή του Callum σε έναν σχεδιασμό με αισθησιακή εμφάνιση όταν κάποιος το βλέπει από ακριβώς από πάνω, πράγμα που προκαλεί μετατόπιση της φόρμας του αυτοκινήτου καθώς κινείστε γύρω του στο επίπεδο δρόμου. Αλλά ο σχεδιασμός δεν υπάρχει σε κενό. Όπως ο σχεδιασμός της XF βοηθήθηκε από την αρχιτεκτονική της εκτεταμένης χρήσης αλουμινίου, έτσι και ο ομάδα σχεδιασμού βοήθησε τους μηχανικούς και τους ειδικούς αεροδυναμικής να δημιουργήσουν - από κοινού με την XE - την πιο αεροδυναμική Jaguar μέχρι στιγμής με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,26.

Συνδυάστε εκείνη την ολισθηρή σιλουέτα με τον ιδιαίτερα οικονομικό τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα Ingenium, τη μείωση του βάρους κατά περίπου 190 kg και τις επιπλέον εξελίξεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων όπως το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης και θα μπορείτε να καθορίσετε μια XF με εκπομπές από 104 g CO2 για κάθε χιλιόμετρο που διανύθηκε*.

«Πρόκειται για μια μεγάλη ιστορία με την XF,» δηλώνει ο Callum. «Συνεργαζόμασταν με τους ειδικούς της αεροδυναμικής ακριβώς από το πρώτο σκαρίφημα. Εάν το κάνετε ολιστικά, και απλώς προσπαθήστε να κάνετε ολόκληρο το αυτοκίνητο όσο το δυνατόν πιο αεροδυναμικό, καταλήγετε σε κάτι άμορφο. Αντ 'αυτού, δουλεύουμε τις λεπτομέρειες, κάνοντας διαχείριση της ροής αέρα δια μέσω του αυτοκινήτου και γύρω από το αυτοκίνητο, όπως θα έκανε ένας μηχανικός αγωνιστικού αυτοκινήτου. Με τον τρόπο αυτό έχει πολύ καλύτερο αποτέλεσμα. και στον σχεδιασμό και στην οικονομία.»

Και οι δύο γνωρίζουν ότι έχουν το τέλειο αποτέλεσμα: ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει την πλέον αναμενόμενη ηγετική θέση της Jaguar στον σχεδιασμό με υπερσύγχρονη τεχνολογία και εξαιρετικό εύρος επιδόσεων. Ο Hatton δηλώνει: «Ξέρεις, δεν είναι τόσο εύκολο να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο που δεν έχει μια μη κολακευτική γωνία. Αλλά είμαι πεπεισμένος ότι δεν θα μπορούσατε να πάρετε μια κακή φωτογραφία της XF.»

*Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμων που παρέχονται είναι το αποτέλεσμα των επίσημων δοκιμών του κατασκευαστή, σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ.

Η πραγματική κατανάλωση καυσίμων ενός οχήματος μπορεί να διαφέρει από εκείνη που επιτυγχάνεται σε αυτές τις δοκιμές και τα στοιχεία αυτά προορίζονται μόνο για σκοπούς σύγκρισης.

Τα επίσημα αποτελέσματα μετρήσεων κατανάλωσης καυσίμου για την XF σε l/100 km (mpg): Αστικός κύκλος 11,9 (23,7) – 4,8 (58,9), Εκτός πόλης 6,7 (42,2) – 3,6 (78,5), Συνδυασμένος κύκλος 8,6 (32,9) – 4,0 (70,6). Εκπομπές CO2 g/km: 204 – 104.

«ΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΕΛΑΒΑΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΣΥΝΔΥΑΖΕΙ ΤΗΝ ΠΛΕΟΝ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΗΓΕΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ JAGUAR ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΥΠΕΡΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ.»

ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΕΝΤΑΝ ΤΗΣ JAGUAR
Η Jaguar παρουσιάζει μια στενά δεμένη οικογένεια από τρία όμορφα σεντάν που ικανοποιούν κάθε απαίτηση.
ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΤΗΣ JAGUAR
Βαθιά στο εσωτερικό της έδρας του τμήματος μηχανικής του Gaydon, εκατοντάδες τεχνικοί εργάζονται για να κάνουν τις μελλοντικές Jaguar ακόμα πιο σπουδαίες. Γνωρίστε μια ανομοιογενή αλλά τέλεια ομάδα επτά ατόμων που αντιπροσωπεύουν τους πολλούς, από ειδικούς στην εικονική πραγματικότητα έως τα αυτοκίνητα με αυτο-εκμάθηση και στην ακουστική
ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
F‑PACE - ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΛΕΣ SUV ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ
Το SUV της Jaguar ανοίγει νέους δρόμους και στον πρακτικό και στον στιλιστικό τομέα. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί που συνέλαβαν την F‑PACE περιγράφουν την έμπνευσή τους.
ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ