CONTINUATION

Η εμβληματική D‑type που έχει κερδίσει το Le Mans γίνεται το τρίτο αυτοκίνητο της σειράς Continuation που βγαίνει από τα συνεργεία της Jaguar Classic μετά από την E‑type Lightweight και την XKSS.

D‑TYPE

Ο θρύλος της τριπλής νίκης στο Le Mans επιστρέφει.



H Jaguar Classic ξεκινά εκ νέου την παραγωγή της εμβληματικής αγωνιστικής D‑type στο Coventry, 62 χρόνια αφότου κατασκευάστηκε το τελευταίο αντίγραφο το 1956. Η πρώτη Jaguar D‑type που πρόκειται να συναρμολογηθεί από την Jaguar Classic, ένα μηχανολογική πρωτότυπο, θα κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο της στην έκθεση Salon Retromobile στο Παρίσι αυτή την εβδομάδα.


Μόλις 25 νέα αντίγραφα της D‑type πρόκειται να κατασκευαστούν με σχολαστικότητα με το χέρι στο εργαστήριο της Jaguar Land Rover Classic στο Warwickshire. Το 1955 η Jaguar είχε προγραμματίσει να κατασκευάσει 100 αυτοκίνητα D-type. Με ολοκληρωμένα μόνο τα 75, η Jaguar Classic υλοποιεί τώρα την αρχική φιλοδοξία της εταιρείας κατασκευάζοντας 25 ολοκαίνουργια, με χρονολογική ακρίβεια, σπορ αυτοκίνητα.


Η D‑type, που κέρδισε τον αγώνα 24 ωρών του Le Mans τρεις φορές μεταξύ των ετών 1955 και 1957, χρησιμοποιούσε τον εξακύλινδρο κινητήρα ΧΚ. Κάθε σημείο των D‑type που θα κατασκευαστούν για πελάτες από το 2018 θα ακολουθούν τις αυθεντικές, αρχικές προδιαγραφές.


Ο Tim Hannig, Διευθυντής της Jaguar Land Rover Classic, δήλωσε: «Η Jaguar D‑type είναι ένα από τα πιο εμβληματικά και όμορφα αυτοκίνητα αγώνων όλων των εποχών με εξαιρετικό ιστορικό στους πιο σκληρούς αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού. Και είναι το ίδιο θεαματικό και σήμερα.


«Η ευκαιρία να συνεχίσουμε την επιτυχημένη ιστορία της D‑type, ολοκληρώνοντας τον προγραμματισμένο αριθμό παραγωγής στο Coventry, είναι ένα από αυτά τα έργα που εμφανίζονται μία φορά στη ζωή και το οποίο οι παγκοσμίου επιπέδου ειδικοί μας στην Jaguar Land Rover Classic αισθάνονται υπερήφανοι να ολοκληρώσουν.»



Η D‑type είναι το τρίτο αυτοκίνητο της σειράς continuation από την Jaguar Classic, συμπληρώνοντας τις έξι E-type Lightweight που έλειπαν και που ολοκληρώθηκαν το 2014-15 και τις εννέα XKSS που κατασκευάστηκαν το 2017-18.


Η επιμελής έρευνα των ειδικών της Jaguar Classic, με την αποκλειστική πρόσβαση στα αρχικά σχέδια και αρχεία της Jaguar, εξασφαλίζει ότι κάθε νέα D‑type θα είναι κατασκευασμένη σύμφωνα με τις αρχικές προδιαγραφές που καταστρώθηκαν από τον διαχειριστή αγωνιστικού τμήματος Lofty England και τις μηχανικούς του της δεκαετία του 1950. Οι πελάτες της D‑type μπορούν να επιλέξουν τύπο αμαξώματος είτε προδιαγραφών 1955 με κοντό ρύγχος (Shortnose) ή προδιαγραφών 1956 με μακρύ ρύγχος (Longnose).


Το πρωτότυπο μηχανικής είναι αυτό με την προδιαγραφή Longnose του 1956, που διακρίνεται από το μεγαλύτερο καπό, το χαρακτηριστικό πτερύγιο πίσω από το κεφάλι του οδηγού, την κυλινδροκεφαλή με την ανοιχτή γωνία και τις δαγκάνες φρένων ταχείας αλλαγής.


Ο Kev Riches, Υπεύθυνος μηχανικής της Jaguar Classic, δήλωσε: «Η αναδημιουργία των εννέα XKSS που προήλθαν από την D‑type ήταν πολύ ευχάριστη και ακόμα πιο προκλητική από τεχνική άποψη σε σχέση με τις έξι E-type Lightweight που έλειπαν αλλά τα μαθήματα που πήραμε από το έργο των XKSS μας έχουν δώσει πλεονέκτημα για τις τελευταίες 25 D‑type. Η κάθε μία από αυτές θα είναι απόλυτα σωστή, έως και την τελευταία λεπτομέρεια, όπως τις προόριζε να είναι το αγωνιστικό τμήμα της Jaguar.»

Ο ΦΟΙΝΙΚΑΣ ΑΝΑΓΕΝΝΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΤΑΧΤΕΣ ΤΟΥ: Η XKSS ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ

Έξι δεκαετίες αργότερα από την πυρκαγιά στο φημισμένο Brown’s Lane που το εξαφάνισε - η XKSS επέστρεψε.


Η Jaguar ανακοίνωσε σχέδια να κατασκευάσει εννέα νέες XKSS.


Μόλις 16 είχαν αρχικά ολοκληρωθεί για εξαγωγή στις ΗΠΑ πριν οι υπόλοιπες εννέα καταστραφούν στην πυρκαγιά του φημισμένου εργοστασίου του Browns Lane στις 12 Φεβρουαρίου του 1957.


59 χρόνια αργότερα, εννέα ολοκαίνουργιες XKSS πρόκειται να κατασκευαστούν με επιμέλεια με το χέρι από την Jaguar Classic σύμφωνα με τις ακριβείς προδιαγραφές του 1957 και θα διατεθούν αποκλειστικά σε επιλεγμένη ομάδα συλλεκτών και πελατών.


Εμπνευσμένες από το έργο των E‑type Lightweight, κάθε νέα XKSS τη σειράς continuation θα κατασκευάζεται επιμελώς με το χέρι στις νέες εγκαταστάσεις της Jaguar στο Warwick.


Η ιστορία της XKSS ξεκίνησε από τις τρεις διαδοχικές νίκες της επιτυχημένης D-type στο Le Mans το 1955, 1956 και 1957. Μετά από αυτό το γεγονός, ο «Mr. Jaguar» Sir Williams Lyons συνέλαβε την υπέρτατη ιδέα να μετατρέψει τα υπόλοιπα 25 αγωνιστικά D‑type σε εκδόσεις δρόμου – δημιουργώντας έτσι το πρώτο στον κόσμο supercar.


Ο Tim Hannig, Διευθυντής, Jaguar Land Rover Classic, δήλωσε: «Η XKSS καταλαμβάνει μια μοναδική θέση στην ιστορία της Jaguar και είναι ένα πολυπόθητο για συλλέκτες από όλο τον κόσμο αυτοκίνητο εξαιτίας του αποκλειστικού του χαρακτήρα και του χαρακτηριστικού σχεδιασμού του.


«Η ιδιαίτερα επιδέξια ομάδα μηχανικών και τεχνικών της Jaguar Classic θα αντλήσει από δεκαετίες γνώσεων για να εξασφαλίσει ότι κάθε ένα από τα εννέα αυτοκίνητα θα είναι απόλυτα αυθεντικό και κατασκευασμένο με την υψηλότερη ποιότητα.»


Η πρώτη από τις νέες Jaguar XKSS της σειράς continuation αναμένεται να παραδοθεί το 2017.

E‑TYPE LIGHTWEIGHT: ΕΞΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ

Μισό αιώνα αφότου κατασκευάστηκε αρχικά, η Jaguar Classic φέρνει την E‑type Lightweight στον 21ο αιώνα.


Έξι ολοκαίνουργιες Jaguar E‑type Lightweight κατασκευάζονται με επιμέλεια από ειδικευμένους μηχανικούς, τονίζοντας τις ικανότητες και το σύνολο δεξιοτήτων ειδικής μηχανικής του νέου συνεργείου της Jaguar Classic.


Αυτά τα πολυπόθητα αυτοκίνητα E‑type επόμενης γενιάς «Special GT» κατασκευάστηκαν αρχικά το 1963 με νέα αμαξώματα αλουμινίου για τη βελτίωση των επιδόσεων. Αλλά τελικά κατασκευάστηκαν μόνο 12 από τον σχεδιαζόμενο αριθμό των 18. Οι έξι ολοκαίνουργιες E‑type Lightweight που συμπληρώνουν τώρα τον αριθμό τους, πενήντα χρόνια αργότερα, θα φέρουν τους αριθμούς πλαισίου των αυτοκινήτων που «έλειπαν».


Το πρωτότυπο αυτών των νέων E‑type Lightweight έχει ήδη κατασκευαστεί και πέρασε από δοκιμαστική περίοδο καταπόνησης 15 ημερών στις εγκαταστάσεις δοκιμών της Jaguar Land Rover στο Gaydon για να ελεγχθεί η δυναμική του αυτοκινήτου και να καθοριστούν οι βέλτιστες ρυθμίσεις της ανάρτησης.


Για τη δημιουργία των νέων E‑type, κάθε ένα από τα ελάσματα και τα εξαρτήματα έπρεπε να σαρωθεί με λεπτομέρεια και να επαναδημιουργηθεί πριν συναρμολογηθεί στο εργοστάσιο στο Browns Lane, μόνο γιάρδες μακριά από το σημείο που κατασκευάστηκαν τα αρχικά μοντέλα.


Το βασικό μέρος της E‑type Lightweight είναι το αμάξωμα αλουμινίου. Το υλικό αυτό αντικατέστησε τον χάλυβα της E‑type παραγωγής στην προσπάθεια μείωσης του βάρους – σε σχέση με το κανονικό αυτοκίνητο το βάρος μειώθηκε κατά 114 kg (205 lb).


Παρά το κενό των 50 ετών, η κατασκευή από αλουμίνιο των έξι νέων Lightweight τους δίνει μια άμεση συγγένεια με την τρέχουσα γκάμα της Jaguar, αφού τα μοντέλα XE, XJ και F‑TYPE κατασκευάζονται με πρότυπα ακριβείας με αλουμινένια αμαξώματα για ακριβώς τον ίδιο λόγο. Στην πραγματικότητα, η Jaguar είναι τώρα ο ηγετικός κατασκευαστής σε παγκόσμιο επίπεδο, αυτοκινήτων με αμάξωμα αλουμινίου και η εταιρεία έχει απαράμιλλη εμπειρία στον σχετικά νέο τομέα εφαρμογής τεχνολογιών αλουμινίου σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.


Η E‑type Lightweight έπαιρνε κίνηση από μια πολύ εξελιγμένη έκδοση του εξακύλινδρου σε σειρά κινητήρα XK ο οποίος, με τους κινούμενους με καδένα διπλούς εκκεντροφόρους επί κεφαλής και την αλουμινένια κυλινδροκεφαλή με τους ημισφαιρικούς θαλάμους καύσης, παρέμενε ιδιαίτερα εξελιγμένος το 1963 παρά το ότι είχε κάνει την πρώτη του εμφάνιση στην XK 120 τόσο παλαιότερα όσο το 1948. Ήταν ο κινητήρας που είχε οδηγήσει τις C-type και τις D‑type σε πέντε νίκες στο Le Mans τη δεκαετία του 1950. Μια νικήτρια αγώνων από μόνη της κατά τη διάρκεια της σύντομης καριέρας της σε αγώνες, η E‑type Lightweight έχει αποκτήσει παγκόσμια φήμη και είναι ιδιαίτερα πολυπόθητο αυτοκίνητο.


Οι έξι νέες E‑type Lightweight είναι αγωνιστικά αυτοκίνητα με ομολογκασιόν της FIA για χρήση στον ιστορικό μηχανοκίνητο αθλητισμό.


Κατά την επαναδημιουργία της E‑type Lightweight, η Jaguar Classic είχε τη δυνατότητα να ζητήσει τις υπερθετικές δεξιότητες και την εμπειρία πολλών ταλαντούχων μηχανικών και τεχνικών που δούλευαν ήδη σε διάφορα τμήματα της Jaguar και τώρα πλέον ασχολούνται αποκλειστικά με αυτό το έργο.


Οι έξι επιλεγμένοι πελάτες που ο καθένας τους θα αποκτήσει ένα από τα πιο σπάνια πράγματα – μια ολοκαίνουργια E‑type lightweight, κατασκευασμένη με το χέρι στο Browns Lane και που είναι το ίδιο επιθυμητή όπως και μία από τις αρχικές.