ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ

Το πρωτότυπο I‑PACE προσέφερε στους σχεδιαστές μας την πολυτέλεια μιας αποκλειστικά ηλεκτρικής πλατφόρμας χωρίς συμβιβασμούς από την αρχή.

«Δεν πρόκειται απλά για ένα πρωτότυπο. Είναι μια προεπισκόπηση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού SUV επιδόσεων της Jaguar που αναμένεται να βρίσκεται στους δρόμους το 2018. Πρόκειται για το πρώτο ηλεκτρικό, κινούμενο με μπαταρία, αυτοκίνητο της Jaguar και το οποίο ανοίγει νέο κεφάλαιο στην ιστορία της θρυλικής μας μάρκας.»
Ian Callum, Διευθυντής Σχεδιασμού της Jaguar



Το πρωτότυπο I‑PACE προσέφερε στους σχεδιαστές μας την πολυτέλεια μιας αποκλειστικά ηλεκτρικής πλατφόρμας χωρίς συμβιβασμούς από την αρχή. Με μια μεγάλη συστοιχία μπαταριών ανάμεσα στους τροχούς και με κινητήρες σε κάθε άξονα, μας δόθηκε η ευκαιρία να αλλάξουμε τις θεμελιώδεις αναλογίες ενός SUV.

Αρχικά, αφού δεν υπάρχει κινητήρας που να πρέπει να μπει στο εμπρός μέρος, το καπό δεν χρειάζεται να είναι τόσο μακρύ όσο στα κανονικά αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα, η καμπίνα των επιβατών μπορεί να μεταφερθεί περισσότερο προς το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου δίνοντας έτσι σκόπιμα εμφάνιση «προωθημένης καμπίνας» από έξω ενώ ταυτόχρονα δημιουργείται περισσότερος χώρος στο εσωτερικό – περιλαμβανομένου χώρου για τα πόδια 70 mm για τους πίσω επιβάτες.

Αυτό με τη σειρά του δίνει τη δυνατότητα για μεγαλύτερο παρμπρίζ το οποίο σε συνδυασμό με την πανοραμική οροφή πλήρους μήκους από κρύσταλλο δημιουργεί την αίσθηση επαρκούς χώρου για όλους τους επιβάτες.

«Συμφωνήσαμε στο σχεδιασμό «προωθημένης καμπίνας» από τα αρχικά στάδια, πράγμα που αποτελεί σημαντικό παράγοντα για το εμπρός μέρος της γραμμής της οροφής αλλά και για την αίσθηση ευρυχωρίας στο εσωτερικό.»
Δρ Wolfgang Ziebart, Τεχνικός διευθυντής σχεδιασμού της Jaguar Land Rover

Στο μεταξύ, η διατήρηση των προβόλων εμπρός και πίσω όσο το δυνατό μικρότερων και επιμηκύνοντας τον χώρο μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών – ώστε να φιλοξενηθεί η μεγαλύτερη συστοιχία μπαταριών που είναι ζωτικής σημασίας για την αυξημένη αυτονομία του αυτοκινήτου (έως 500 km) – δίνει στο αυτοκίνητο μια πολύ περισσότερο στιβαρή στάση στον δρόμο.

yt:tRN5g6T8cAM
Το πρωτότυπο I‑PACE της Jaguar | Σχεδιασμός από τους αγώνες στον δρόμο

Παρά την ευχάριστη οπτική αίσθηση συμπαγούς κατασκευής, το πρωτότυπο I‑PACE είναι αεροδυναμικά άριστο για την κατηγορία του. Τα χαρακτηριστικά που βοηθούν στην επίτευξη του συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29 Cd περιλαμβάνουν την καμπύλη σιλουέτα του αμαξώματος που χαμηλώνει στις υψηλότερες ταχύτητες για να περνά ομαλά μέσα από τον αέρα· τις λαβές θυρών που παραμένουν επίπεδες με τις επιφάνειες στις οποίες βρίσκονται και ανοίγουν μόνο όταν χρειάζεται· και τις εισαγωγές ψύξης που κλείνουν όταν δεν χρειάζονται. Υπάρχει επίσης ένα μεγάλο βελτιστοποιημένο ως προς τη ροή του αέρα κανάλι από την εμπρός μάσκα έως τη βάση του παρμπρίζ – παρόμοιο με αυτή του πρωτοτύπου C-X75 της Jaguar – το οποίο βελτιώνει τη ροή αέρα όταν ο αέρας πρέπει να βρει δίοδο.

Αυτό που είναι ίσως λιγότερο γνωστό σχετικά με την αεροδυναμική αποδοτικότητα είναι ότι το σχήμα του πίσω μέρους του αυτοκινήτου είναι τουλάχιστον τόσο σημαντικό όσο και το σχήμα του μπροστινού μέρους. Για τον σκοπό αυτό, ένα λεπτό πίσω σπόιλερ μειώνει την άνωση· η αεροδυναμική γωνία του πίσω παραθύρου είναι αεροδυναμικά επωφελής (παρότι παραμένει ικανή να φιλοξενεί 530 λίτρα αποθηκευτικού χώρου αποσκευών από κάτω) και οι πίσω αεραγωγοί – στα σημεία που θα ήταν οι εξατμίσεις ενός κανονικού αυτοκινήτου – διοχετεύουν τον αέρα που έρχεται με τυρβώδη ροή από τους θόλους των πίσω τροχών με βελτιωμένη ροή πίσω από το αυτοκίνητο.

Αυτοί είναι μερικοί μόνο από τους τρόπους με τους οποίους η εξαιρετική αισθητική του πρωτοτύπου I‑PACE συμβάλλει στην αεροδυναμική αποδοτικότητα του αυτοκινήτου. Αυτή η αποδοτικότητα είναι που συμβάλλει στη διατήρηση όσο το δυνατόν περισσότερης ισχύος από τη μπαταρία επεκτείνοντας έτσι την αυτονομία του αυτοκινήτου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ I‑PACE
Δημοσίευση: 12-01-2018

Μια ματιά που εντυπωσιάζει στο πρώτο μας ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ένα αυτοκίνητο με κίνηση σε όλους τους τροχούς, ισχύος 400 PS, 5 θέσεων με αυτονομία μεγαλύτερη από 500 km (310 μίλια).
ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΤΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ I‑PACE
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ JAGUAR
Δημοσίευση: 12-01-2018

Αγωνιζόμενοι στην πίστα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula Ε της FIA μας παρέχεται μια πλατφόρμα δοκιμών υψηλής ταχύτητας υπό πραγματικές συνθήκες για την τελειοποίηση των τεχνολογιών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΤΕ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ JAGUAR
ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ I‑PACE: <br> ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ
Δημοσίευση: 12-01-2018

Εξερευνούμε το ταξίδι από το αγωνιστικό I‑TYPE Formula E στο πρωτότυπο I‑PACE. Ανακαλύψτε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο δρόμου της Jaguar.
ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ