ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΠΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΖΟΥΝ

Η αποκλειστικά ηλεκτρική πλατφόρμα του πρωτοτύπου I‑PACE έχει δώσει στους μηχανικούς μας την ευκαιρία να επικεντρώσουν στο καλύτερο δυνατό πακέτο επιδόσεων για αυτό το αυτοκίνητο εκπομπής μηδενικών ρύπων στην εξάτμιση.

Το πιο συναρπαστικό πράγμα για το πρωτότυπο I‑PACE είναι ότι έχει αναπτυχθεί από την αρχή ως αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρίες (BEV).



Η δυνατότητα που είχαμε να τοποθετήσουμε όλα αυτά τα σημαντικά μέρη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου – κινητήρας, συστοιχία μπαταριών, τροχοί και άλλα – ακριβώς εκεί που τα θέλαμε άνοιξε μεγάλες ευκαιρίες.

Σχεδιάζοντας με την ίδια ένταση, πάθος και ταλέντο όπως αυτά της ομάδας της Jaguar του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula E της FIA, οι μηχανικοί πίσω από το πρωτότυπο I‑PACE επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν δύο μικρών διαστάσεων και αποδοτικούς σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη στον εμπρός και στον πίσω άξονα.

«Η σωστή ιδέα για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μια επίπεδη συστοιχία μπαταριών κάτω από το δάπεδο και μετά δύο κινητήρες, ο ένας μπροστά και ο άλλος πίσω από τη συστοιχία. Ο πίσω κινητήρας είναι καλύτερος για την μετάδοση κίνησης στους τροχούς ενώ ο μπροστινός είναι καλύτερος για την ανάκτηση ενέργειας.»
Δρ Wolfgang Ziebart, Τεχνικός διευθυντής σχεδιασμού της Jaguar Land Rover

Παράγοντας τον συνδυασμό ισχύος 400 PS και 700 Nm άμεσα αποδιδόμενης ροπής, η επιτάχυνση 0-100 km/h επιτυγχάνεται σε περίπου 4,0 δευτερόλεπτα. Πρόκειται για γνήσια επιτάχυνση που κόβει την ανάσα και μοιάζει με αυτή ενός σπορ αυτοκινήτου ενώ είναι και ασφαλής αφού τα πλεονεκτήματα κίνησης σε κάθε επιφάνεια είναι εγγενή λόγω της κίνησης σε όλους τους τροχούς που επιτυγχάνεται με την επιλογή χρήσης δύο ηλεκτρικών κινητήρων.

yt:0bfQjMyoIYU
Πρωτότυπο I‑PACE της Jaguar | Επιδόσεις που ηλεκτρίζουν

Το πρωτότυπο I‑PACE έχει σχεδιαστεί να φιλοξενεί μια μεγάλη συστοιχία μπαταριών λιθίου-ιόντων που αποκλείει κάθε πρόβλημα με την αυτονομία του αυτοκινήτου. Χρησιμοποιεί την πιο σύγχρονη τεχνολογία μαλακών επίπεδων κυψελών (pouch) και η ονομαστική χωρητικότητα της συστοιχίας είναι 90 kWh. Με απλά λόγια αυτό σημαίνει ότι το πρωτότυπο I‑PACE θα έχει τη δυνατότητα κάλυψης μεγαλύτερων διαδρομών πριν χρειαστεί επαναφόρτιση. Η αυτονομία του έχει υπολογιστεί στα 500 km στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμής (ή 220 μίλια στον κύκλο ΗΠΑ). Είναι η τέλεια αυτονομία για τη μεγάλη πλειοψηφία των καθημερινών μετακινήσεων των οδηγών ενώ άλλοι μπορεί να χρειάζονται να φορτίζουν μόνο μια φορά την εβδομάδα.

Για να βρεθεί χώρος για αυτή τη μεγάλη συστοιχία μπαταριών ανάμεσα στους τροχούς, ο εμπρός και ο πίσω άξονας έχουν μεταφερθεί προς τα εμπρός και προς τα πίσω. Ως θετική συνέπεια αυτής της σχεδιαστικής προσέγγισης, ελευθερώνεται χώρος στο εσωτερικό για τον οδηγό και τους τέσσερις επιβάτες.

«Επειδή πρόκειται για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς συμβιβασμούς μπορέσαμε να πετύχουμε αξιοποίηση των χώρων πρωτοφανή για αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους. Το εξωτερικό μήκος του πρωτοτύπου I‑PACE διαφέρει κατά ένα χιλιοστό περίπου από το μήκος της Jaguar XE αλλά το μήκος στο εσωτερικό – από το πεντάλ του γκαζιού μέχρι το εσωτερικό της πίσω πόρτας – βρίσκεται μεταξύ της αντίστοιχης διάστασης ενός Range Rover και ενός Range Rover με μεγάλο μεταξόνιο. Εκτός από την μεγαλύτερη ευρυχωρία στο εσωτερικό, το μεγάλο αυτό μεταξόνιο παρέχει και το πλεονέκτημα σταθερότητας κατά την κίνηση.»
Δρ Wolfgang Ziebart, Τεχνικός διευθυντής σχεδιασμού της Jaguar Land Rover

Επειδή η συστοιχία μπαταριών είναι τοποθετημένη χαμηλά στο αυτοκίνητο, το πρωτότυπο I‑PACE έχει ευνοϊκά χαμηλό κέντρο βάρους. Σε συνεργασία με την τυπική ποιότητα της μπροστινής ανάρτησης διπλών ψαλιδιών της Jaguar και της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων, το αποτέλεσμα είναι τέλεια οδηγική εμπειρία που όσοι οδηγούν ήδη Jaguar είναι εξοικειωμένοι μαζί της.

Η απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης σε αυτό το ηλεκτρικό Jaguar σημαίνει ότι δεν υπάρχει ανάγκη ούτε για τούνελ μετάδοσης που προεξέχει στο εσωτερικό της καμπίνας επιβατών. Οι επιβάτες επωφελούνται ιδιαίτερα από τον πρόσθετο χώρο που δημιουργείται από τη νέα διάταξη επίπεδου δαπέδου και οι σχεδιαστές της Jaguar έχουν αδράξει αυτή την ευκαιρία προσθέτοντας επιπλέον προστατευτικούς χώρους στο εμπρός και στο πίσω μέρος του εσωτερικού της καμπίνας. Αλλά μέσω έξυπνης τοποθέτησης των ηλεκτρικών εξαρτημάτων του αυτοκινήτου, υπάρχει και πάλι πορτ μπαγκάζ με πολύ καλή χωρητικότητα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ I‑PACE
Δημοσίευση: 12-01-2018

Μια ματιά που εντυπωσιάζει στο πρώτο μας ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ένα αυτοκίνητο με κίνηση σε όλους τους τροχούς, ισχύος 400 PS, 5 θέσεων με αυτονομία μεγαλύτερη από 500 km (310 μίλια).
ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΤΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ I‑PACE
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ JAGUAR
Δημοσίευση: 12-01-2018

Αγωνιζόμενοι στην πίστα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula Ε της FIA μας παρέχεται μια πλατφόρμα δοκιμών υψηλής ταχύτητας υπό πραγματικές συνθήκες για την τελειοποίηση των τεχνολογιών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΤΕ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ JAGUAR
ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ I‑PACE: <br> ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ
Δημοσίευση: 12-01-2018

Εξερευνούμε το ταξίδι από το αγωνιστικό I‑TYPE Formula E στο πρωτότυπο I‑PACE. Ανακαλύψτε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο δρόμου της Jaguar.
ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ