Ανακαλύψτε πώς τα εξελιγμένα συστήματα θερμικής διαχείρισης στο πρωτότυπο I‑PACE συμβάλλουν στην περαιτέρω αύξηση της αυτονομίας.
Ο έλεγχος θερμοκρασιών είναι σημαντικός για οποιοδήποτε αυτοκίνητο αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικός για ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το πρωτότυπο I‑PACE και το αγωνιστικό αυτοκίνητο I‑TYPE της Formula E.
Στους αγώνες, η αποτελεσματική θερμική διαχείριση σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν να αγωνίζονται με μεγαλύτερη ταχύτητα και για μεγαλύτερο διάστημα στην πίστα. Σε αυτοκίνητα δρόμου όπως το πρωτότυπο I‑PACE, οι οδηγοί μπορούν να κερδίσουν έως και 50 km (ή 30 μίλια) αυτονομίας μεταξύ των φορτίσεων.
Στο πρωτότυπο I‑PACE, υπάρχουν τρεις θερμοκρασίες που πρέπει να ελέγχονται: της μπαταρίας, των κινητήρων και της καμπίνας επιβατών. Το εξελιγμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης του αυτοκινήτου θερμαίνει και ψύχει τα συστήματα αυτά μεμονωμένα και συλλέγει ενέργεια από το ένα για να την μεταφέρει σε άλλο. Έτσι εάν παράγεται θερμότητα στον ηλεκτρικό κινητήρα, αυτή χρησιμοποιείται για να θερμάνει είτε το εσωτερικό είτε την μπαταρία ή και τα δύο. Η μεταφορά θερμικής ενέργειας με τον τρόπο αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία χρησιμοποιείται λιγότερο για θέρμανση, με αποτέλεσμα να είναι διαθέσιμο για κίνηση μεγαλύτερο ποσοστό της ισχύος της μπαταρίας για αυξημένη αυτονομία.
«Είναι ένα πολύ εξελιγμένο σύστημα με το οποίο μπορούμε να ανακατευθύνουμε τη θερμότητα που παράγεται μεταξύ αυτών των τριών διαφορετικών πηγών.»
Δρ Wolfgang Ziebart, Τεχνικός Διευθυντής σχεδιασμού της Jaguar Land Rover
Εκτός από την συλλογή της ενέργειας που παράγεται από το ίδιο το αυτοκίνητο, το πρωτότυπο I‑PACE διαθέτει αντλία θερμότητας που εισάγει αέρα από το εξωτερικό του αυτοκινήτου και τον χρησιμοποιεί για την θέρμανση του εσωτερικού. Ενέργεια από τον εξωτερικό αέρα αντλείται σε υψηλότερη θερμοκρασία χρησιμοποιώντας πολύ μικρή ποσότητα ενέργειας ακόμα και όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι σχετικά χαμηλή. Αυτός ο θερμασμένος αέρας παρέχεται κατόπιν στην καμπίνα επιβατών αντί να χρησιμοποιείται συμβατικός ηλεκτρικός θερμαντήρας που σημαίνει ότι απαιτείται λιγότερη ισχύς από την μπαταρία για τη θέρμανση του εσωτερικού.
Η επίδραση της αντλίας θερμοκρασίας είναι σημαντική. Όταν η εξωτερική θερμοκρασία βρίσκεται μεταξύ 10°C και 15°C, η χρήση της αντλίας θερμότητας αντί για ισχύ αποκλειστικά από την μπαταρία, μπορεί να επεκτείνει την αυτονομία του πρωτοτύπου I‑PACE κατά έως και 50 km (30 μίλια).