80 ΧΡΟΝΙΑ JAGUAR

80 ΧΡΟΝΙΑ JAGUAR

ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ:
80 ΧΡΟΝΙΑ JAGUAR - ΜΕΡΟΣ 3

Ο σχεδιασμός της Jaguar ενδυναμώθηκε εκ νέου στη νέα χιλιετία. Εξελίχθηκε, αξιοποιώντας τα πρόσφατα χρόνια αλλά κινήθηκε πάνω και πέρα από μερικά από τα πιο συντηρητικά στοιχεία του παρελθόντος. Άρχισε να προχωρά σε μια εντελώς νέα κατεύθυνση. Σε μεγάλο βαθμό αυτό οφείλεται στον Ian Callum, Διευθυντή σχεδιασμού της Jaguar από το 1997. Οι επόμενες δύο δεκαετίες αναζωογόνησαν την οικογένεια της Jaguar, που άντλησαν έμπνευση και ζωτικότητα από το παρελθόν και τα αναπροσάρμοσαν στο σήμερα.



 

«Αν κοιτάξετε οποιοδήποτε Jaguar στην ιστορία, ένα πράγμα που έχει απέναντι σε όλα τα άλλα αυτοκίνητα είναι ότι έχει πάντα πιο συναρπαστική σιλουέτα. Όταν βλέπετε μια Jaguar στο δρόμο μπαίνει στην άκρη της ματιάς σας και θέλετε να γυρίσετε και να την κοιτάξετε. Αυτό πρέπει να κάνει μια Jaguar. Οπότε, αυτό είναι το σημείο από το οποίο ξεκινάμε».


IAN CALLUM

Διευθυντής Σχεδιασμού της Jaguar



2006: ΜΙΑ ΝΕΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ

 
Η XK του 2006 ήταν η πρώτη νέα Jaguar της χιλιετίας και η πρώτη που σχεδιάστηκε υπό την αιγίδα του Ian Callum.

Από την ηχώ της Jaguar E‑type στη μάσκα και στα πίσω φώτα, μέχρι την καινοτομική της κατασκευή από αλουμίνιο με μονοκόκ, οι αναφορές στις σπουδαίες Jaguars του παρελθόντος είναι παρούσες. Αλλά η ΧΚ είναι σαφώς προϊόν του 21ου αιώνα. Πρόκειται για κομψότητα, επαναπροσδιορισμένη με επιδέξιο άγγιγμα.


 

2007: ΤΟ ΣΠΑΣΙΜΟ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥΠΙΟΥ

 
Η Jaguar XF μπόλιασε τη φινέτσα ενός σεντάν με τον ενθουσιασμό ενός σπορ αυτοκινήτου. Ο σχεδιασμός της έσπασε το καλούπι, με μια στάση συσπείρωσης που λειτουργούσε ως υπαινιγμός για την εκρηκτική της ισχύ ακόμα και σε ανάπαυση. Η Mark II είχε εγκαινιάσει τον τομέα των σπορτίφ σεντάν και η XF ήταν μια αξιόλογη συνέχεια αυτής της σχεδιαστικής καινοτομίας.

Αυτό ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε από το μηδέν υπό τον Ian Callum. Αντικαθιστώντας την S‑type, η XF ήταν το αποτέλεσμα εξέλιξης της Jaguar σε κατασκευαστή του 21ου αιώνα.

Παλιά και νέα συναντήθηκαν για να παράγουν σχεδιασμό που τραβάει τα βλέμματα· ο σπορτίφ χαρακτήρας της χαμηλής οροφής και η ελαφρώς υψηλή γραμμή κάτω από τα παράθυρα συνδυάζονται αβίαστα με την αναγνωρίσιμη μάσκα της αυθεντικής XJ.

Ανανεωμένη πλέον το 2015, η εξέλιξή της συνεχίζεται. Μακρύτερη, δυναμικότερη και κομψότερη, αλλά φιλοξενώντας εντυπωσιακή δύναμη και έμφυτη αθλητική προοπτική, η XF συνεχίζει να επαναπροσδιορίζει τον σχεδιασμό, την πολυτέλεια, την τεχνολογία και τις επιδόσεις στην κατηγορία των επαγγελματικών αυτοκινήτων.



 

2010: ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ

 
Η XJ είναι μια σταθερά στην γκάμα της Jaguar, αλλά εδώ διαχωρίζεται από το πρόσφατο παρελθόν της. Επρόκειτο για σχεδιασμό που σκόπευε να επιστρέψει στη συναρπαστική προοπτική του 1968. Υπάρχουν αναφορές στην XJ6 όπως η τονισμένη μάσκα και το εξόγκωμα του καπό που δίνει εικόνα ισχύος. Ο Callum τα θεωρεί αυτά οπτική επιρροή από το παρελθόν, επαναπροσδιορισμένα με πολύ σύγχρονο τρόπο.

Η XJ φέρει την ίδια εντυπωσιακή αίσθηση έντασης από τη δεκαετία του 1960, συνδυασμένη με απαράμιλλη πολυτέλεια και τεχνολογία αιχμής. Τώρα στη δέκατη έκδοσή του, το μοντέλο της XJ του 2016 συνεχίζει να επαναπροσδιορίζει την πολυτέλεια.



 

2012 & 2013: ΠΗΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΕΜΠΡΟΣ

 
Η F‑TYPE είναι η πραγματική ενσάρκωση της μάρκας Jaguar. Οι συναρπαστικές της επιδόσεις συνδυάζονται με σχεδιαστικές πινελιές που και οδηγούν την Jaguar προς τα εμπρός αλλά και αφουγκράζονται την παράδοσή της, με σαφή επιρροή από την E‑type.

Η νέα ερμηνεία της τολμηρής μάσκας της Jaguar δείχνει αυτή την πρόθεση, διαφοροποιούμενη ενώ ταυτόχρονα αντανακλά τις ίδιες αξίες των περασμένων δεκαετιών. Η προσωπικότητα της F‑TYPE χαρακτηρίζεται από την στάση του κόκπιτ που βλέπει προς τα πίσω, την καμπούρα που δηλώνει ισχύ στο ρευστό καπό που αγκαλιάζει τον χώρο του κινητήρα και τα μυώδη πίσω ισχία. Είναι σαφές ότι η F‑type είναι ο πνευματικός διάδοχος της E‑type.

«[Οι Jaguar] δεν χρειάζεται να έχουν ίδια εμφάνιση, αλλά οι αξίες τους πρέπει να είναι ίδιες. Ισχυρές, με ένταση και μόλις 10% διαφορετικές από όλα τα άλλα στον δρόμο» – Ian Callum, Διευθυντής σχεδιασμού Jaguar

Η F‑TYPE λανσαρίστηκε αρχικά ως ανοικτό μοντέλο μόνο. Ακολουθώντας τα βήματα της E‑type, ένα χρόνο μετά ακολούθησε η coupé F‑TYPE. Και τώρα, η F‑TYPE 2016 θέτει νέα πρότυπα για τη δυναμική της οδήγησης και τις επιδόσεις.



 

2014: ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΡΟΣΘΗΚΗ

 

Η XE επαναπροσδιόρισε το σπορ σεντάν και άλλαξε το πρόσωπο της Jaguar για πάντα. Ο σχεδιασμός ζευγαρώνει την εξαιρετική αεροδυναμική με συναρπαστικές, μικρές διαστάσεις – χτισμένος πάνω στα θεμέλια της υπερσύγχρονης αρχιτεκτονικής με εκτεταμένη χρήση αλουμινίου.

Αυτή η επικέντρωση σε λειτουργικό αλλά και όμορφο σχεδιασμό καθιστά την XE αυτοκίνητο του οδηγού. Το μάντρα της Malcolm Sayers που δηλώνει ότι η φόρμα ακολουθεί την λειτουργία είναι σαφώς παρόν στην XE, ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο με επιδόσεις που ακολουθούν την εμφάνιση.


 

2016: ΤΟ ΠΡΩΤΟ SUV ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ

 
Η F‑PACE ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία σχεδιασμού της Jaguar ως το πρώτο από τα SUV επιδόσεων της γκάμας μας. Συνεχίζοντας την παράδοση του επαναπροσδιορισμού τμημάτων της αγοράς, η δημιουργία της F‑PACE είναι ένα αλλαγής βήματος που αποδεικνύει ότι η σχεδιαστική καινοτομία της Jaguar ζει και βασιλεύει.

Ο σχεδιασμός της F‑PACE βασίζεται στην F‑TYPE, με τις γραμμές του δυναμικού του εξωτερικού να συνδυάζονται με το ευρύχωρο εσωτερικό του. Ο Ian Callum ξεκίνησε να σχεδιάζει ένα Jaguar με τις διαστάσεις ενός SUV, αντί να αναγκάσει το πνεύμα της Jaguar να χωρέσει σε ένα προκαθορισμένο καλούπι. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στην επιρροή της F‑TYPE να αντικατοπτρίζεται στον σχεδιασμό της F‑PACE. Χάρη, χώρος και ρυθμός - αυτό είναι που προσφέρει η F‑PACE.